v.33

Idag gick jag in i vecka 33 nu då!
Det känns ganska overkligt tycker jag.
Igår va 80 % av min graviditet avklarad och därmed är det bara 20 % kvar!

Jag kan tycka att det kommer bli lite skönt att bli av med magen snart, men det är verkligen super mysigt att vara gravid med!
Kommer sakna magen lite när den är borta.
Man vänjer ju sig vid att man har denna kulan framför sig och att det är något i en som sparkar och boxar och har sig. Det kommer ju kännas tomt.
Men samtidigt så kommer det vara skönt att kunna vända och vrida sig hur man vill i sängen och kunna ligga på mage igen och inte känna att man tror att man gör värsta jordbävningen för att man vänder sig om xD
Lite tungt är det allt nu och man orkar verkligen inte med allt.

Men jag kan bli väldigt pigg i dom tidiga morgontimmarna om jag vaknar då!
Vilket jag såklart gör för jag måste kissa minst 1 gång per natt.
1-2 timmar är man allt vaken då, men det kanske är bra att få in den rutinen nu och så kan jag hoppas att min bebis känner av det och kör den rutinen med sen ;)
Det har ju varit något!
För övrigt så mår jag kanon och har inga större problem alls och det är jag nöjd med.
Lite hård/trög i magen, men det beror på att jag tar 2 järntabletter om dagen så det är inget vidare konstigt.
Men ska testa något som ska hjälpa lite så löser det sig galant sedan.

 
Bild på min lilla spetsiga mage.
I morgon ska den kontrolleras igen!
Men innan de kommer min barnmorksa och jag åka och kolla på något som heter spädbarnsgruppen och sedan efter det blir det en vanlig undersökning.
Men eftersom min lilla rullar runt och har sig känns det inte som att det finns något att oroa sig för.

Inte långt kvar!!
Längtar så himla mycket <3
55 dagar kvar till BF!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus