Vad hände?

Idag har hittills varit en helt underbar dag.
Jag undrar vad som hände där egentligen.

Började dagen med en väldigt morgonglad liten tjej, som så ofta.
Hon har små djur i taket hon brukar kolla på och ler och pratar på bäst hon kan med dom.
Ibland får jag också vara med.

Efter att jag fått i mig frukost blev det ta av henne pyjamas och byta blöja och tvätta henne samt få på henne rena kläder.
När hon vart vaken två timmar och även ätit så bestämde jag mig för att en promenad hade inte varit fel då solen sken.
Hon va ju trotts allt trött och då hon va ny matad skulle hon bara sova.
Jobbigt va de dock ibland med vagnen med all snö och slask som är nu.
Men så fort jag hade lagt tjejen i vagnen somnade hon så för henne va de skit samma om jag nu gick eller inte.

Hemma igen vaknade hon och ville inte sova mer.
Gjorde inget för hon hade sovit drygt 1 timma och längre brukar hända nu mera sällan att hon sover i sträck på dagarna.
De blev lite lek och blöjbyte och sånt vanligt när hon är vaken, tills jag märkte att hon va trött och la henne i vagnen/sängen (en gammal vagn som vi gjort till typ säng som vi har inne, gav henne nappen och inom 5 minuter hade hon somnat!
Skönt tänkte jag, händer inte så ofta.

Efter ca 45 min va hon vaken igen och va hungrig så ammade henne.
Sen så blev de underhålla henne, prata med henne och allt hon kände för.
 
Efter att kanske de gått en timma ungefär blev hon trött igen så jag la henne precis som innan i vagn/sängen och gav henne nappen och inom 5 minuter somnade hon.
Jag blev lite förvånad för så brukar hon inte göra.

45-60 min senare vakna hon och va hungrig så jag amma henne för att sedan underhålla henne och byta blöja och denna gången så blev de lite träning med då hon fick ligga på mage och de gjorde hon längre än vanligt utan at bli förtvivlad eller tröttna!
 
Sen va hon trött igen och så gjorde jag samma sak som två gånger innan och igen somna hon!!!
Va i hela friden hände?
Aldrig att de hänt 3 gånger på en dag!!
Varför kan det inte alltid vara så?
Konstigt unge!

Nu är hon i alla fall vaken igen och ny ammad och nu ska vi laga mat.
Ja, vi, hon gillar att kolla på ;)

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus