v. 34 + Smillan hoppar

Idag har jag allt varit lite aktiv i alla fall, men dagen är inte slut än och de ska hända lite till.

Började med att ta de luuuuuugnt på morgonen.
Men till slut var jag tvungen att lyfta på arslet och ta ut disken ur diskmaskinen och hänga upp tvätten (mamma bad mig göra detta och det är ju verkligen inte mycket begärt att bara göra de).
Sedan övergick jag till min plan som jag hade idag.
Min lilla kanin Smillan har växter i sin hage som nu genom frosten dött och dom klippte jag ner för det såg verkligen inte fint ut alls!
Sedan var det dags för att göra lite rent i hans bur och rensa ur hö som han inte ätit upp på hela veckan och sedan var det hans tur att få ompyssling.
Han fick hoppa runt lite på gräsmattan och han fick göra lite träning.
Duktiga kaninen hoppade utan problem :D
Idag hoppade han upp till 25 cm!! Hade säkert klarat av högre, men vi behöver ju inte ta hur mycket som helst på en gång heller.
Så stolt jag blir på min kanin!

http://www.youtube.com/watch?v=YHOzTxOuzfo

Länk till video där han hoppar om det nu funkar då som jag hoppas!
Kvaliten är lite kass på videon, men det är för att det är filmat med min mobil och då blir det inte så bra.
Ska se om jag nästa gågn, någon gång i veckan kanske kan filma med kameran och få upp.
Men nu har jag lite ont i ryggen efter att böjt mig ett x antal gånger för att ta upp kaninen och sätta ner den framför hindrerna.

Sedan så går jag in i vecka 34 idag!
Jag hoppas dom sista veckorna går fort nu!
Längtar så himla mycket tills att min lilla bebis kommer!


 
Här i magen ligger min lilla skatt och sparkar och har sig.
Ibland verkligen trycker den ut så de känns som huden nästan ska spricka!
Det är lite smått obehagligt vill jag lova.
Men nu får den ju mindre och mindre plats där inne så det är inte så konstigt att det känns mer och mer eller man ska säga.
Snart blir det även handla in det sista och röja i ordning bland alla saker och hoppas lite på att mamma ska hjälpa mig.
Känns som man har alldeles för mycket grejer...

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus