Sådan mor, sådan dotter

Jag hörde en gång att ens egna graviditet kan likna sin mammas en del.
Min mamma har haft 4 stycken och dom var ju alla olika, men lika kan man väl säga.
Nu minns jag inte med vad, men vissa saker är lika när det gäller min mamma och mig, men en del är inte lika alls.

Vi båda har mått illa i alla fall även om det är ganska vanligt.
Jag har dock fått mer synligt hår på magen än vad hon hade så man kan väl säga att hon skrattar åt mig den del.
Hon hade inga bristningar på magen och det har inte jag heller fått.
Sedan smörjer jag magen med och det gjorde hon också och jag tror att det hjälper till lite.

Men magen är på oss är ganska lika.

Här ser ni vad jag menar med lika magar.
Spetsiga båda två. Och så hade mamma det alla graviditeter.
Lite komiskt tycker jag att magen är så lik ändå.

Jag hoppas att min förlossning kommer vara lika enkel som min mammas.
Hennes första (som var med mig) var sammanlagt 4 timmar på ett ungefär.
Då gick vattnet och sedan kom värkarna regelbundet och det var bara att åka in för henne.
Med den sista (nummer 4) tog 2 timmar eller 2.5 timmar sa hon. Något sådant.
Så snabbt får de gärna gå för mig med.
Man kan ju alltid hoppas, men så länge mitt barn mår bra är jag helt nöjd.
Längtar så tills min lilla kommer!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus