Resultat av 1 månad Ricinolja!

Kommer bli ett litet blandad inlägg kan man väl säga.
Tänkte ta först de från igår snabbt då!

Va i Borås igår och därmed nog min sista road trip jag vågar ta på egen hand utanför de vanliga gränserna i fall att något skulle hända.
Man kan aldrig veta! Sen så är min mamma nog nervös med och tyckte inte helt om att jag åkte till Borås ensam i fall att det skulle hända något.
I alla fall så träffade jag min gamla klasskompis och vi pratade en hel del.
Vi åt lunch tillsammans och fikade med.
Det var ganska mycket folk där i stan då de va Kretsloppet så det var inte det lättaste att komma framåt kan man säga.
Sedan kollade vi lite i en affär i stan, men då det var så mycket folk åkte vi till Knalleland och va där i en affär med och där kom jag inte ut domhänt!
 
 
Jag var tvungen. Dräglisnarna var så fina så jag var tvungen.
Speciellt dom två med text på.
Sedan såg jag dessa små handdukar eller vad man ska kalla dom och har inte så många såna så tänkte att det skadar ju inte och kommer behövas när man badar lilla bebisen eller något.
Mamma mördade mig inte i alla fall när hon såg vad jag hade köpt och det var ju tur de!

Sedan de som rubriken handlar om.
Jag har nu i ungefär en månad använt både kokosnötsolja och Ricinolja.
Ricinoljan har jag använt lite oftare, men som tur är har mitt hår eller min hårbotten inte torkat ut eller man ska säga, än och tror att kokosnötsoljan har hjälpt en del för detta.
Nu tyckte jag imorse att det skulle bli spännande att se om det blivit någon skillnad då och hur mycket skillnad.
För att man skulle se skillnad tog jag på mig samma linne med och ja, skillnad va de.
 
Som sagt så har det gått en månad och för mig ser det ut som att de växt mer än 1 cm som man säger att håret växer i månaden.
Så resultatet är att det funkar.
Samt att håret inte blir så slitet heller utan ser fint ut längre med för det vårdar ju håret.
Jag hade ingen hjälpande skäl till hands när jag tog bilderna så var tvungen att ta dom själva.
Men man ser ju ändå.

Jag har ju kvar jätte mycket av båda oljorna då man inte behöver alls mycket i håret så jag kommer fortsätta med dom ett tag till och det kommer ju resultera längre hår de med.
Ska klippa de någon gång innan nyår tror jag, men endast topparna!
Mitt hår är mig heligt!
Har inte kommit till min önskade längd på håret än, men det kommer snart vill jag lova om det fortsätter på detta viset i alla fall!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus