Igår födelsedag, idag annat!

Så igår va min födelsedag vilket resulterade att jag inte alls satt vi datorn mycket igår och inget inlägg gjordes heller.
Tänkte göra det på kvällen, men då var jag så trött att jag inte orkade något alls.
Så min födelsedag blev lugn och underbar, precis som jag ville ha den.
På morgonen tog jag det först lite lugnt med frukost för att sedan tillsammans med mamma börja sätta igång lite tårt bak och så.
Hon gjorde en botten till en prinsesstårta och jag gjorde en äppelpaj till kaffet och sedan gjorde jag chokladmousse med som familjen skulle få som efterrätt på kvällen.

Så till kaffet sedan kom det förbi några av mina vänner som jag hade bjudit in och några av dom hade med sig en liten present, även om jag hade sagt att det inte var nödvändigt alls att ta med sig något för jag blev bara glad om man kom.
Vi hade en trevlig stund tyckte jag och drack kaffe och åt paj och/eller tårta.
Jag fick två fotoramar (på ramarna fanns det en hand som hade en bebis i sig), peeling handskar, leopard mönstrade klister grejer som man kan klistra på naglarna, två ty pennor/lack så man kan måla små saker och även med såna små glittrande stenar man kan ha på naglarna och sedan en varm dräckt till bebisen.
Jag blev glad och nöjd för det jag fick som jag inte räknade med vilket var allt.
På kvällen sedan åt jag foundue (ost) med familjen och som efterrätt då chokladmoussen.
Orkade inte äta upp all jag hade så sparade den till idag.

I övrigt fick jag i födelsedagspresent: Pengar, shopping runda med min bror (2 år yngre än mig) då jag fick välja saker för en viss summa, nagellack, hårgummi (små gummi band), hårnålar, hårlopp, olika andra hår spännen, locktång, hår tonning, hårband, kam, olika concealer färger (som man kan avända till att typ göra olika "effekter" med i ansiktet, som att göra näsan lite smalar eller något) och en tröja.
Det mesta av dessa saker valde jag själv (inte pengarna och tröjan) så de beställdes eller köptes direkt i affären.
Anledningen till de va att jag själv inte först riktigt visste vad jag ville ha och mina föräldrar inte visste va de skulle köpa.
Enklaste lösningen helt enkelt.

Så idag så sov jag för min del länge så sätt.
Jag la mig inte alldeles för sent och sov rakt igenom till klockan 7 och efter de gick det inte att somna om och kändes nästan meningslöst med.
Men jag låg kvar i sängen en stund och tog det lugnt.
Senare träffade jag två vänner en liten stund och tog en fika med dom innan jag skulle iväg och prata med någon dam.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, men berättade de som var mest aktuellt eller man ska säga.
Privata samtal här så tänker inte gå närmre på de.

Efter det blev det en sväng till Allum med min bror som ju hade gett mig en shopping runda som innan nämnt.
Jag hade hemma skrivit upp 3 saker jag kom på jag kunde köpa för de pengarna eller ja han kunde köpa och sedan gick vi runt och kollade lite då de bara kom upp i halva summan dessa tre saker på ett ungefär.

 
Så i slutändan blev det nu då (sorry, kass bild) nagellack med tunn pensel som man kan teckna med eller man ska säga, en reserv glasfil (bättre för naglarna och har en till här hemma), nagellackborttagningsmedel (mitt lider mot sitt slut), salt och peppar grej man har på bordet, en sådan socker grej som portionerar ut socker eller man ska säga och en lite typ korg som hade två glasflaskor i sig där de stod "Oil" och "Vinegar" på.
Dom sista tre sakerna är ju då mer för att ha sedan när man flyttat ut.
På bilden ser vi inte de sista två sakerna, men det är för att dom är ihop packade med sådana skydds saker då de är av glas och ville och packa upp dom.
Åt även en kyckling och bacon sallad sedan med.

Denna salladen dock måste det varit något i som min mage sedan inte alls tyckte om för när vi kom hem fick jag fruktansvärt ont i magen och mådde illa och trodde allt skulle komma upp båda hållen.
Men det höll sig på "rätt" håll som tur va!
Tänkte ju åka och hämta min sadel och pussa på min häst, men vågade inte de nu då eftersom jag mådde illa och allt så om jag mår bättre i morgon tar jag det då istället.
Nu har det hållit sig lugnt en stund i alla fall och de är ju skönt!
Hoppas det håller sig så resten av kvällen och kanske blir bättre om jag får i mig något senare igen.
Håller tummarna för mig själv!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus