Höst, höst, fina höst!

Ja, inte för att alla blad har fått en annan färg än, men det börjar ju synas att det är höst.
Här om dagen hade jag lite tråkigt och tog kameran och fotograferade, dock bara på tomten, men ändå!
Man får bara öppna sina ögon för att kunna se vad som finns för fint att ta en bild på.

Jag kollade då även på en skiva med lite redigering av bilder.
Lite ringelrostig har man ju blivit när man inte använt sig så mycket av det så nu vågade jag prova mig fram lite.
Ska försöka att ta in lite mer och lära mig lite till igen.
Det är ju trotts allt något som jag också tycker är roligt.
Jag har ju tid att sätta mig in i det lite mer och även med barn sen finns det alltid tid och att ta med kameran på en promenad är ju inte direkt svårt.
Och så kan man göra massa fina bilder på sin lilla bebis sen :D

Så dessa bilder kan man se på att de är mer eller mindre redigerade, men jag pillade lite och exprimenterade lite så jag gjorde inte det osynligt direkt.

Bladet hade ungefär denna färgen, men försökte bara få fram det lite till så den är inte överdrivet jobbad med.


Bären på denna bilden vet jag inte vad kameran gjorde med, men här har jag mest fokuserat på att endast få fram deras röda färg lite mer då så även här inte jätte mycket gjort.



Denna bilden är minst redigerad av alla. Bara försökt ljusa upp pumpan lite grann så, men annars ingenting.



Här faller ljuset mest på de äpplet i mitten, försökte fixa till det lite, men det var svårt utan att det skulle se konstigt ut så jag försökte hålla de lite lågt.


 
 
 

Samma äpplen på de senaste två bilderna så man kan ju se skillnaden bara av att den en är närmre tagen än den andra.
Tycker andra bilden fick ett fint ljus av bara solen.


Här försökte jag få fram mitten äpplet igen som man kanske kan se.
Ljusade upp de lite, försökte få fram dennas färg liiiiite och mörknade ner allt annat runt om så att det skulle synas så att säga.
Men som sagt, lite ringelrostig och lekte lite och delar med mig och alltid tacksam för någon kommentar vad man tycker om bilderna och om man kan något om bilder, fotografering och redigering med photoshop får denna gärna ge tips och trix.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus