Gravid + förkyld = mans förkylning!

Och jag skojar inte vill jag lova!
Tänkte jag skulle klaga lite så alla ni därute är medvetna om detta!

Har under några dagar nu varit förkyld, men denna förkylningen har let till att jag nästan känt mig sjuk utan att vara de på riktigt.
Men lite extra slö och hänging har jag allt varit kan man säga och det har känt som man haft lite feber, men inte haft någon feber.
Så har för säkerhetsskull bara varit hemma och inte velat röra mig för att träffa någon för att vila ut den så att säga.
Men den har hjälpt mig att sova lite bättre. 2-3 nätter i rad i alla fall.
Då har man vaknat och sedan kunnat somna om efter ett toa besök utan problem och de har varit riktigt skönt.
Förutom idag då jag vaknade 06.20 och inte alls kunde somna om mer.
Har inte heller sovit något nu över dagen, men tagit det lugnt och vilat.

Annars har sömnen varit lite jobbig då man kunnat vara vaken 4 timmar på en natt.
Men man får se de positiva i det hela!
Jag vänjer ju mig vid att vakna och gå upp i alla fall som en liten förberedelse för när min lilla bebis kommer.
Så om jag vaknar en massa nu så har jag inga större krav av sömn sen heller och har redan ställt in kroppen på "sover-när-det-går" modus.

Idag har jag i alla fall vågat träffa några en snabbis, men mest för att jag faktiskt skulle hämta några grejer och tänkte att komma ut en liten sväng gör inget.
2 timmar var jag bara borta och det är ju inte mycket det.
Räckte i alla fall för min del.

Imorgon blir det sista roadtrippen på egen hand innan förlossning och då till Borås för att träffa en gammal klasskompis från Gilda Skolan.
Den enda man har kontakt med så att säga och som man träffar.

Snart sängen!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus