Fram & tillbaka, fram & tillbaka!

Jag är helt slut!
Tänker inte göra ett skit mer idag som har med städning att göra eller att åka någonstans utan bara sitta hemma och ta det lugnt resten av denna kvällen.

Dagen började med att gå upp lite tidigare än vanligt (brukar ju sega i sängen) för att äta frukost, göra sig i ordning och åka till sin barnmorksa.
Tillsammans med henne blev det vidare till Alingsås där vi kollade på spädbarnsgruppen tillsammans.
Träffade dom anställda där och även den som nu blir min kontakt person där borta.
Det verkade ändå rätt mysigt där och jag tror att det kan vara skönt att åka dit och komma ifrån allt här hemma tillsammans med barnet sen.
Så bestämde mig för att åka tillbaka dit på en överenskommen tid för att även träffa andra där.

Sedan blev det tillbaka till barnmorskeavdelningen där det blev en vanlig undersökning igen!
Mitt järnvärde hade gått upp lite lite, men inte så mycket så man kan säga hurra direkt.
Men vi ser till nästa gång.
Alla andra värden va fortfarande bra i alla fall med mig då.
Magen har växt (känns ju) och låg nu lite över medellinjen istället för lite under medellinjen.
Hjärtslagen på min bebis var okej och inget att oroa sig för.

Sedan åkte mamma och jag iväg och handlade.
Lite fördelsedagspresenter till mig blev det (var inte meningen), men fyller ju år imorgon så, samt annat smått och gott samt att vi åkte och handlade mat.

Sedna hem snabbt och äta lite för att åka tillbaka till barnmorskeavdelningen för att idag kolla på en amningsfilm med den andra tjej.
Vi satt och pratade lite innan, medans vi väntade.
Så nu har jag koll, big time, på amning!
Nästan i alla fall, men lite mer än innan och så får man se hur det blir sedan när barnet kommit med!

Hemma igen satt jag ner några minuter och sedan dammsög jag för ska ha hit några vänner imorgon och tänkte lite städat får det vara.
Vill inte dammsuga i morgon för har annat för mig då så.
Nu är jag helt slut!
Nu blir det bara äta sig mer tjock och ta det lugnt!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus