Förlossnings film

Igår han jag knappt vara hemma något alls så på kvällen kan man säga va jag ganska så trött.
Så på kvällen orkade jag inget annat än att göra mig säng klar och sedan dejta sängen kan jag säga.
Och därmed för att jag va så trött, lyckades jag (förutom ett toa besök) sova hela natten!
Ganska skönt att få sova.

Men i alla fall igår va jag först hos Familjerätten på morgonen där dom bara ställde några frågor angående vem som kunde vara pappan typ (vilket bara finns en enda som kan vara de, även om inte han tror på de) och så ställde jag bara några frågor så att jag vet det jag behöver veta så att säga.
Så nu har jag den informationen jag behöver veta tills vidare så får vi se vad framtiden bär med sig.

Sedan åkte jag med mamma till en liten kyrka i Stenkullen där hon brukar vara för att träffa andra och sitta och måla eller få lite massage eller vara med på avspänning.
Idag hade mamma inte med sig sina grejer till att måla, men vi båda va med på avspänning och det vara ganska skönt att bara ligga och lyssna på lugn musik och så sa en dam några saker ibland.
Bebisen tyckte nog med det var roande för den började såklart sparka!
Efter de åt vi lunch där och sedan fick mamma lite massage och sen var det dags att åka igen.

Mamma lämnde då av mig på barnmorskeavdelningen där jag idag skulle kolla en förlossningsfilm tillsammans med en annan tjej i ungefär min ålder, ensam (alltså utan barnets pappa) och gravid och är beräknad lite innan mig.
Eftersom det var första gången vi två träffades sa vi inte jätte mycket till varandra, men jag tyckte det var väldigt omtänksamt av våra barnmorskor (vi har inte samma) att göra en sådan stund där vi kunde kolla på en sådan film för ingen av oss skulle gå någon föräldrar grupp.
Tjejen verkade i alla fall trevlig tycker jag.

Så i filmen visade dom två kvinnor som skulle föda barn (deras partner var med) samt att det var två olika män och två olika andra kvinnor som berättade om hur de upplevde förlossningen.
Man fick ju se när de redan var på sjukhuset då och de redan fått värkar.
Båda två använde sig endast av lustgas under förlossningen förutom när krystvärkarna kom för då behövs det inte mer för att man ska koncentrera sig på att trycka ut ungen så att säga.
En av dom fick man se när ungen kom ut.
Kan inte påstå att det var så himla mysigt att se ungen komma ut för rena är dom ju inte direkt samt att ungen var lite blå..
Men ingen av dessa två dom visade skrek så som man kanske sätt på tv och det verkade för mig lugnt och ingen uppskrämmande film direkt i mina ögon.
Så det lugnade ner mig lite inför min egna förlossning för jag har ju blivit lite nervös inför smärtorna och inget annat då, men det ser ju ut att det går att handskas med och som barnmorskan som var med oss sa att det finns alltid hjälp att få om man behöver den.
Men man ska slappna av så gott det går även om det gör ont.
Känns som den svåraste delen, att slappna av när man har ont.
Vi pratade lite om olika smärtlindrande saker, men jag vet ju att jag vill försöka klara mig så gott som det går utan och maximalt lustgas så länge det inte tar super jätte lång tid och allt vad vet jag.
Men det är ju min plan för jag tänker liksom jag har valt att föda detta barnet och jag vill uppleva det med sin helhet om det går (och som det ser ut nu går de ju) och ska därmed inte bedöva smärtan så himla mycket.
Jag gör ju allt detta för att i slutändan få hålla en litet barn som har skapats i mig och som kommer förgylla min vardag lite mer.
Jag längtar bara mer när jag skriver så!
Men det är inte långt kvar nu!
Jag hoppas att tiden går fort och jag njuter av varje sekund jag har den lilla i magen och lite extra när den sparkar och har sig.
Helt underbart och obeskrivligt!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus