75 % av graviditeten avklarad!!!!

Helt otroligt!
Nu har man hela 75 % av sin graviditet bakom sig!
Det innebär att det bara är 25% kvar och det är ju inte långt!
 
 
70 dagar däremot känns ju lite längre måste jag säga om man säger det så!
Men även de kommer minska mer och mer.
Sen vem vet, den kanske kommer för tidigt med? Då är det inte ens 25% kvar!
Men det märker vi.

 
Magen har inte växt så otroligt mkt den senaste tiden, men det visade sig ju med hos barnmorskan att den inte växt överdrivet mycket.
Vilket är ju rätt skönt det med för annars hade det kunnat bli riktigt tungt.
Jag gillar min lilla mage, precis som den är och även om den blir större så kommer jag gilla den precis som den är! Men innehållet i min mage kommer jag och gör redan såklart, älska av heeeeela mitt hjärta.

Sedan något jag gick och tänkte på imorse va att jag får ju en helt ny titel med när den lilla har kommit!
Jag kommer ju kallas för mamma...
Jag har inte riktigt tänkt på det hela så mycket kan man väl säga utan bara tänkt på att jag kommer ha ett litet barn som jag ska uppfostra och hjälpa och allt.
Men att den då kommer kalla mig mamma med! Det kommer nog behöva sin lilla tid innan man kopplar om det där helt!
Det var ju bara en stor omställning att försöka förstå att man är gravid och har ett barn i magen!

 
Ignorera att mina ben är håriga, men jag brukar vaxa benen och jag tycker det är lite jobbigt numera att göra detta själv som innan så jag odlar vinterpäls istället.
Nä, men det får bara tills jag inte har en mage i vägen helt enkelt. Vem bryr sig? Inte jag i alla fall och det är bara jag som ser de.
Det jag ville ha ut med denna bilden är ingen vattenansamling alls!
Inte det minsta i mina ben eller fötter utan dom är som innan.
Om något har lagt på sig lite är det faktiskit lite på lår och rumpa, men även de ser man inte så mycket direkt och i vilket fall kommer jag förlora allt efter ändå.

Jag har sammanlagt gått upp kanske 11-13 kg nu och jag kommer gå upp mer med stor sannolikhet, men det är inget jag slår knut på och stressar upp mig över.
Varför skulle jag? Det är ju helt normalt att gå upp i vikt när man är gravid.

Längtar så tills jag får hålla min lilla bebis i mina armar för första gången och då får den ett namn och hela världen (inkl jag) kommer då få veta om det är en pojke eller flicka!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus