Smillan träning

Idag har varit en riktigt skön dag måste jag säga.
Började dagen med att ta det lugnt och äta frukost, vilket man ju ska göra egentligen.

Vid 11 tiden kom min kompis Johanna från Borås och hälsade på mig.
Då min mamma inte vill att jag gör längre utflykter än runt om i närheten så hon lätt och snabbt kan vara på plats från hon komma till mig nu.
Fast sen så var det första gången hon häslade på i mitt hem med ;)
Hon hjälpte mig att vaxa halva mina ben så jag har fått de gjort innan förlossningen!
Grymt skönt måste jag säga för jag hade verkligen vinter päls på benen vill jag lova.
Även om hårväxten har minskat sedan jag började vaxa, men ändå.
Magen är liiiite i vägen för att göra det själv just nu.
Vi bestämde redan igår att vi skulle göra kyckling sallad idag.
Det blev en enkel sådan då med pasta, kyckling och en blandningspåse (fryst) med paprika, ärtor och majs.
Sedan tycker vi båda om Rhode Island dressing så det blev såsen samt att mamma hade precis bakat bröd så det blev nybakat varmt bröd till med.
Super gott va det!
Sedan efter en stund när maten var smält lite grann blev det kaffe med kladdiga muffins som min lilla syster hade gjort en annan gång. Dom var frysta så de blev ju nästan som nybakade när man tinade dom.
Det blev en hel del prat, en hel del om barn med, men det är kanske för att det är ganska aktuellt för min del?
Det var mysigt i alla fall.
Så nu får vi se om vi ses en gång till innan ungen kommer eller om det blir efter, men i alla fall innan hon börjar sitt nya jobb är planen och det är början av December.

När hon hade åkt på eftermiddagen bestämde jag mig för att hoppträna Smillan lite grann.
Han blev dock chockad över hur jag tog upp honom tror jag.
I vanliga fall brukar han springa runt och man själv efter för att få tag i honom.
Men idag gjorde jag så att jag stängde in till buren och satte mig.
Han tänkte ju först hoppa in såklart och kollade, för attsådan hopp till ett hörn och stanna där och kollade på mig.
Tror han blev förvånad att jag inte hade "jagat" honom än.
Sedan efter en liten stund gick jag lite närmre och han satt fortfarande kvar och efter en minut kunde jag sträcka fram handen och klappa honom och ta upp honom utan att han sprang iväg.
Tror han var chockad.

Sedan fick han hoppa runt lite själv innan träningen och sedan hoppa.
Filmade med systemkameran idag.
Det blev nog lite bättre kvalitet på det hela än med mobilen.

https://www.youtube.com/watch?v=EDlROn-7Tw8

https://www.youtube.com/watch?v=QftomgEYAP0

https://www.youtube.com/watch?v=fWVFpgUyt6s

Ser ju lite rolig ut att gravid kvinna springer med kaninen xD
Och ja, kopplet är för kort för det hela, men har nu beställt ett koppel på 2 m så att det blir bättre.
Sedan har jag lite andra planer för Smillan med.
Men vad vet bara 1 person om än så länge!!

 
 
 
 
 
Tre fina bilder på min fina kanin från igår.
Orkade inte ladda upp alla för det hade blivit en hel del.
För att nu vara 6 år är han fortfarande pigg och glad kanin.
Hans gamla kamerat (icke kastrerad hane var det och Smillan är kastrerad hane) dog i år i ålder av 12 år så man kan ju tänka att denna kaninen har (om han blir så gammal) ett bra tag kvar att leva.
OCh hittills finns det inte några tecken på att han tänker ge sig eller blivit stel eller något annat.
Fina kaninen <3
Min duktiga lilla pojk!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus