Sammandragning + extramt trött

Nu börjar det kännas att slutet av graviditeten närmar sig på riktigt.
Igår kväll började jag få ont i ryggen lite mer än vanligt och har nu haft sen dess.
Under natten hade jag ont i ryggen till och från, ibland mer och ibland mindre.
Idag var jag ute och gick en sväng med, men ryggen gör fortfarande ont till och från och gjorde mer ont när jag var ute och gick med.
Det gjorde nästan jobbigt ont, men då det höll i hela tiden så tänkte jag inget vidare på det.

Sammandragningar har det med börjat bli mer av.
Har känt det ibland, men igår när vi var på IKEA var det oftare och idag har det varit ganska mycket oftare än vanligt eller innan.
Det gör ju inte ont alls det utan det är mer att det spänner som satan och trycker eller hur man ska förklara det.
Det är svårt att förklara och nog lättare att förstå om man känt det själv tror jag.
Men det är jobbigt att gå samtidigt som man har en sådan sammandragning.
Har försökt att förklara de för en kompis, men lite som att gå med en spänd mage kanske, men ändå inte samma helt, men om en människa ska kunna förstå det lite i alla fall.
Då går man extra långsamt och bredbent känns det som och känner verkligen hur man kör ankgång.

Samtidigt så blev jag igår kväll riktigt trött med.
Jag la mig extra tidigt för att jag var så trött, hade ändå lite svårt att somna, men somnade och vaknade vid 00.00 igen av att vara extremt kissenödig.
Somnade sedan om till 4-5 tiden (minns inte helt).
Var både kissebödig och hungrig och till slut gick jag ner för att hämta något att äta.
Somnade till slut om igen där med och sov till nio.
Då kom även min mamma upp och kollade om jag levde eftersom jag inte brukar gå och lägga mig så tidigt direkt och sedan sova så länge på köpet.
Och så har jag hela dagen varit extremt trött.
Var tvungen att åka iväg idag så jag kunde inte ligga still hela dagen som tur var för annars hade jag nog sovit.
Har nu inte sovit än, men är extremt trött och det resulterar att jag inte är så jätte hungrig på varma måltider och större måltider så håller mig till mina kära frukter jag ätit sönder nu hela graviditeten och inte tröttnat på än.
Hade gärna lagt mig nu, men klockan är inte ens åtta så jag försöker stanna uppe lite till för att få en hel natt sen (förutom att kunna vakna 1 gången antagligen då).

Vi får se vad detta leder till, men jag är beredd på det mesta.
Detta tål jag allt för min lilla bebis <3
Det är så värt det!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus