Nail day!

Eller ja, det händer ju så att säga 1-2 gånger i veckan att jag gör mina naglar.
Ibland fixar jag med något jag hade i huvudet eller så målar jag bara vanligt.
Försöker just nu hålla dom på lagom längd just nu så dom inte är för långa för det är bara jobbigt just nu ändå.
Dock kom jag på nu att något annat som är jobbigt är massa saker på naglarna (och då menar jag inte målade saker).
Jag va ju smart nog att sätta sånt på alla naglar såklart idag!
Men blev ändå rätt nöjd faktiskt.
Det är ju inte det lättaste att hålla på att göra en massa på sina egna naglar samtidigt som man måste akta sina andra naglar så man inte förstör de som man redan målat på.
Pilligt och det tar tid och de va meningen då man just nu inte har så mycket att göra förutom att hålla tummarna inför vänta på att ens lilla barn ska komma.

 Började med att bara måla dom såhär.
Naturligtvis  hade jag en idé redan här i huvudet, men inte funderat klart om jag skulle göra de på alla naglar eller inte.
Började därför mitt i allt så att säga.
Eller ja, med tummen och sen med ringfingret och sen hade jag funderat klart.

Här är tummen när den är klar och jag funderat helt klart hur i alla fall tummen skulle vara.

 
Här har vi ena handen helt klar (förutom överlack på).
Andra handen var inte klar när jag tog bilden, men nu är den de och båda har överlack på och torkar lugnt för sig själva.
Torkar ju egentligen rätt fort, men jag väntar lite extra för säkerhetsskull.

För att man målar och har sig på sig själv är jag nöjd!
Är ju mina riktiga naglar och vanligt nagellack så är ju inga tippar eller akryl eller annat då :)
Men en vacker dag ska jag lära mig allt sånt med!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus