Lugn och skön höst dag

Idag va verkligen en fin dag och jag satt inne halva dagen såklart!
Underbart fint väder.

Morgonen bestod mest av att bara ta det lugnt och inte göra ett skit, vilket egentligen var rätt tråkigt.
Bad mamma ta en stege för att kolla på loftet i garaget efter våran mindre kanin innebur som jag kommer behöva om lite mindre än en månad då jag får hem en liten ny kanin som till en börjar får vara inne.
En liten hona kommer det vara.
Vad exakt hon har för raser i sig vet jag inte, men lejonhuvad finns nog med.
Långhårig kommer hon garanterat bli då både mamman och pappan är det.
Hon kommer ha ett uppfödarnamn av ägaren/min kompis och sedan kommer hon få ett annat namn som jag funderar på just nu, men kanske funderat klart.
I alla fallm hittades denna bur jag letat efter ett tag och inte trodde låg där uppe då min lillebror inte såg den, men spm jag förmodade då buren inte bara kan försvinna hade han inte kollat ordentligt...
Jag va ju nära att köpa en ny vilket inte är en hit!
Bilbarnstolen tog vi ner också då den låg på samma ställe.

På eftermiddagen blev det en sväng till Allum där jag tog en fika med en gammal klasskompis från gymnasiet och hennes 8.5 månader gamla son.
Det var mysigt och roligt att få träffa henne igen då det inte händer ofta att man träffar någon från sin gymnasie klass.
Vi vandrade runt i affärer lite med och kollade såklart mest barnkläder också för att hon letade efter strumpor och pyjamas till sin son.
Riktigt söt är han, speciellt när han ler med hela ansiktet.
Hoppas jag träffar henne snart igen eller ja, efter min förlossning blir det i alla fall, också med tanke på att hon egentligen bor i Halmstad och bara var här i närheten för att passa sina småsyskon.

Hemma igen bestämde jag mig för att jag ska njuta lite av det fina vädret som är kvar och tog min lilla fina kanin ut i skogen.

 
Kan ju säga att han tyckte det var väldigt roligt att komma ut i skogen en sväng och hoppade upp, åt olika håll, ner till vägen och upp igen.
Då det är stenar och klippor och grenar överallt var det lite halv jobbigt att hinna med ibland, men som tur var stannad han upp mellan varven.
Här blev det inte bara motion för kanin utan för gravid kvinna med!
Det blev en halvtimma spring i skogen idag och han verkade uppskatta det riktigt ordentligt.

Sedan tänkte jag ha lite mys med honom inne, men det blev inte jätte långvarigt.
Borstade honom lite då han fäller och så och sedan bad min pappa bygga ihop den nya katt ställningen/klössträd.
Lilla Smillan fick vara kvar inne den lilla stunden, men han fick sitta på en handduk i den stora kartongen som allting hade legat i.
Det verkade han tycka om lite ändå för där somnade han nästan vid ett tillfälle.
Mofasa kom förbi och skulle hålla Smillan sällskap och kolla vad jag gjorde.

 
Och Smillan med sina roliga öron!
Ibland har han båda rakt upp, ibland hänger dom halvt och ibland hänger ett av öronen ner.
Men här blir det en puss på varandra.
Fina djur! Tur att dom kommer så bra överrens, men Mofasa kom ju till oss som kattunge och då va Smillan ett år bara så dom har ju känt varandra tyå hela sina liv.

 
Såhär ser den nya kattleksaken ut!
Mofasa har redan varit uppe på den och kollat lite.
Sarabi har nog inte kollat riktigt än, men det kommer väl.
Den förra va bara en sådan låda och sedan en platta och en platta till.
Som denna i höjd men inte lika bred alls.
Så man kan säga att det utvecklat sig.
Om det kommer fler kattungar nästa år så kommer dom nog uppskatta denna väldigt mycket så de andra kattungarna uppskattat den andra ganska mycket redan.

Snart blir det att gå och lägga sig och läsa i min bok och sedan sova.
Har sovit otroligt bra de senaste två nätterna och bara vaknat en gång och ändå lyckats somna om ganska bra sedan.
Ibland kommer de dom nätterna man sover bättre för att vara gravid som verkligen måste kissa för att ungen trycker på blåsan.
Men men, det är inte långt kvar!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus