Lugn dag

Idag tog jag det lugnt hela dagen.
Mina sammandragningar jag har haft brukar vara som värst på kvällen eller hur man ska säga.
Men inatt släppte de aldrig helt vilket även gav resultat till att jag har haft de hela dagen.
Inte ihållande utan lite fram och tillbaka då.
Ibland tror jag dom gör små ont, men har vet inte riktigt för jag har även ont i ljumskarna och ryggen samt mellan bena ibland.
Där kan de även kännas konstigt.
Vi ser vad min barnmorska säger imorgon när jag är hos henne igen.

Annars så blev det läsa lite förlossningshistorier, äta som man alltid gör såklart och även en liten promenad när regnet avtagit.
Promenaden blev ju jobbigare och jobbigare ju längre jag gick.
Gick inte längre än jag gjort dom andra gångerna.
Har nämligen märkt att om jag rör lite på mig under dagen så har inte värken i mina höfter varit lika illa så att säga så.
Så länge jag kan gå kan jag ju göra detta och det känns bättre då med!
Kan ju inte sitta och klaga om jag inte försöker göra något åt saken ;)

Igår eftermiddag blev jag även så rastlös att jag sopade (förlåt om jag stava fel) gången här hemma och krattade lite löv på baksidan med.
Hade såklart lite extra ont i ryggen efter, men här visste jag att ett varmt bad gör det hela lite bättre så det blev ett super skönt varmt bad såklart!
Mamma va även så snäll och masserade min rygg lite.

Resten av denna dagen blir inte så mycket mer.
Kanske tar in min lilla kanin och myser med honom en liten stund (han har ju varit lagom knäpp och varit ute i regnet).
TV resten av dagen annars och lite förlossningshistorier.
Alltid roligt med dessa förlossningshistorier tycker jag för det är ju olika hur folk känner och alltid roligt att läsa hur det var för andra.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus