Lilla Caramel

Idag va en seg dag, eller i alla fall på morgonen!
Men jag är ju inte den mest morgonpiggate människan på denna jord heller.
Vid 13.00 så var jag hos min psykolog och pratade lite och måste säga att det kändes bra.
Det är ju en person som inte känner en, dömmer en inte och lyssnar på en på ett annat sätt.
Sen visst, det är hennes jobb, men det känns ändå bra.
Hon frågar frågor, låter en tänka och man får säga exakt vad man vill om saker och ting och kommer med feedback eller man ska säga.
Om bara människor därute kunde inse att en psykolog inte är något farligt att prata med utan något bra att prata med.
Jag visste inte heller vad jag skulle prata om när jag kom dit första gången, det vet man nog aldrig, men det ger sig till slut för dessa människor vet hur dom ska göra.

Men vi har en annan rubrik än min psykolog idag.
Lilla Caramel.

 
Detta är lilla Caramel på bilden.
Den lilla sötnosen ska få flytta hem till mig i November och bli mitt nya husdjur.
Hon är en Lejonhuvad korsning, så ingen renrasig kanin, vilket inte gör mig något då jag ändå inte sysslar med avel eller utställning utan har det mer som fritidsintresse att pyssla med dom små liven.
Hon är född den 13 September 2013 och därmed inte så gammal en.
En liten tjej är hon om ingen listat ut det än.
Färgen hon har heter gul/svart japanbrokad.
När i November hon flyttar till mig är inte helt hundra än då min mamma vill att bebisen ska komma först innan hon flyttar hem till mig så jag hoppas min bebis bestämmer sig för att komma snart så hon inte behöver bo hos sin ägare/uppfödare för länge då hon inte heller har så mycket plats.
Men leveransklar är hon den 8 November.
Hon är en busig, men nyfiken liten dam och jag tror att hon och jag kommer få det väldigt roligt ihop.
Speciellt om man kollar på hennes mamma hur hon är och man märker att hon fått lite ifrån henne.
Mamman är en bestämd, envis kanin tycker jag då, men speciell och väldigt rolig att ha att göra med och lättlärd.
Sen om Caramel är lättlärd det märker vi, men det har ju sina fördelar det hela.
Längtar tills jag får hem henne!
Kan inte säga så mycket mer om henne då jag inte känner henne så väl en, men det kommer.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus