IKEA

Idag fick det bli en tripp till IKEA för att handla eventuella sista grejer som kan behövas.
Kläder och sånt har jag redan så att det räcker gott och väl för min lilla skrutt.
Blöjor är sådant som kanske behöver inhandlas då, men har lite av de redan nu så att jag klarar mig lite när jag kommer hem från BB så köper mer när jag har kommit hem sedan helt enkelt när mamma åker och handlar så man inte åker onödiga gånger om hon ändå ska åka.

I alla fall, IKEA va de.
Planen var att åka dit och köpa grejer som kan behövas till ett skötbord.
Naturligtvis så är det så himla mycket man egentligen till ha när man är där och hade jag flyttat hemifrån nu och haft råd, ja då hade mycket mer åkt med hem.
Men jag hade bara en plan idag, så det med att flytta hemifrån och köpa grejer för de kommer när jag flyttar istället, senare.
Ganska fort kommer man till barnavdelningen eller hur man ska kalla de på IKEA när det gäller möbler och sånt.
Såklart snurrade tankarna ganska fort i vad som kan vara bra att köpa senare när barnet är äldre med.
Fast mest när der gäller möbler då, allt annat kommer till sen.
Tanken först var bara köpa ett underlag eller mer skötbädd som jag skulle kunna ha på ett bord på mitt rum, men den tanken slog om lika fort som jag hittade tillsammans med mamma självaste skötborden.
När vi hade slagit ihop våra klocka hjärnor så slutade de med att vi bestämde oss för att ta med ett skötbord också och istället för att ha allt sådant på mitt rum blir det att det får vara i badrummet, även med den anledningen att det nog är lite varmare där än på mitt rum sedan då kan inte ska ha för varmt där man sover.

På nedre vånningen sen kommer ju massa andra små grejer man kan ha.
Jag skulle inte ha mycket så för min del blev det lådor och en papperskorg.
Lådorna ska jag ha allt som är till bebisen som ska vara på skötbordet sen, det vill säga saker så som oljor, schampoo eller annat sånt som den behöver till hygien eller man ska kalla det.
En till låda är för att förvara blöjor lite snyggare.
Och papperskorgen är en liten extra för att endast slänga blöjor i.
Den är inte så stor så att den fylls snabbare eller ja, så att man tömmer den ofta och inte kan glömma att tömma den.
Jag kan nämligen annars säkert glömma de, speciellt om jag har mer att tänka på samtidigt.
Men på detta sättet är allt som är mer badrums grejer i badrummet.
Ett litet badkar till bebisen har vi redan, men vi måste bara gräva fram den bland alla andra grejer i våran kammare här hemma.
Men mamma hittade såklart massa annat smått och gott och bra att ha som vi tog med oss hem också.
Till exempel så va de roliga hjälp saker så man kan bygga pepparkakshus lätt och grannar som man sätter ihop så de står upp och sånt.
Jag kommer så gå loss på det i vinter va!!
Bebisen i babysittern så att den får kolla på och jag kommer stå där och baka!
Helt underbart ju! Låter så himla mysigt så jag vill att tiden ska gå fort nu så jag kan göra de!
Sedan va de massa andra grejer. Hon skulle ju egentligen typ inte ha något från början, men det är ju ganska farligt att gå där för man hittar alltid något!
Otroligt nog lyckades ju jag hålla de till de jag bara tänkt mig, det händer inte varje dag.

När den sedan byggs upp och allt är klart kommer bild upp på den bara så att man kan få en bild av hur det ser ut.
Men så himla nödvändigt är det inte än.
Gick in i v.35 idag! Himla spännande! Inte långt kvar nu!
Åh va jag längtar!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus