Händelserik dag

Idag var jag på spädbarnsgruppen för första gången.
Jag får ju inte säga vad som helst om det, men kan säga lite.

Jag träffade en av ledarna utanför avdelningen som även är min kontaktperson där så att säga.
Väl där så fick jag träffa nästan hela gruppen.
Det var någon som inte var där som jag uppfattade det och en av dom som va där ska snart gå.
Det var 4 stycken där med barn.
Yngsta barnet va 1 månad gammal. Så himla liten.
Efter att fått träffa dom var det lunch efter en liten stund och det var verkligen go lunch.
Vissa av barnen va ju lite äldre om ska säga så, men inget äldre än 1 år (är ju bara tills barnet är 1 år).
Jag satt mest och lyssnade vad dom andra hade att säga och avvaktade första gången.
Naturligtvis satt jag inte tyst hela tiden.
Några gissade med om det skulle bli tjej eller kille och längd och vikt och så med.
Min kontaktperson tog bilder på mig och filmade lite vid sidan av för att jag sedan om ett år ungefär ska kunna se tillbaka och det är ju ganska roligt.

På eftermiddagen kom sedan sånna som hade gått där en gång i tiden och hälsade på och det blev kaffe och fika och det var hur mycket prat som helst så jag visste inte om jag skulle kolla till höger eller vänster och vart jag skulle lyssna riktigt.
Nästa vecka ska jag dit igen och kommer gå dit varje vecka så att säga.
Kommer säkert inte vara där helt och hållet varje gång, men det är ju inte konstigt.
Kommer dock inte skriva så mycket mer om det än att jag varit där.

Nu är jag helt slut efter alla dessa nya människor och barn och ett nytt ställe.
Helt enkelt massa nytt.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på mer denna eftermiddagen, men det blir nog mest att ta det lugnt.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus