Förlossningsväska

Ja, det börjar närma sig mer och mer och man vet egentligen inte när den lilla i magen hade tänkt att titta fram.
Imorgon går jag in i v.35.
Jag kan ju säga att det börja kännas riktigt tungt och tyngre blir det, speciellt neråt om ni förstår vad jag menar.
Vet ju att barnet ligger med huvudet ner (gjort det hela graviditeten typ), men än återstår att se om den har fixerat sig.
11 Oktober (alltså nästa vecka) är det tid för besök hos barnmorskan igen så får vi se om hon kan säga mig om det evetuellt har fixerat sig eller inte.

 
Nu över till det som rubriken säger.
Jag har ju inte alls tänkt på det egentligen, men man ska ju packa en väska med!
Vanligtvis brukar man ju packa om man ska resa eller så och då kan man planera att man packar såhär eller såhär länge innan, men det går ju inte riktigt nu på samma sätt.
Jag hade i alla fall gjort så att jag packat kanske strax innan resan eller så, men ja.
Nu får jag ju packa innan på obestämd tid.
Har inte börjat än, men det kanske man bör göra snart?
Så känns det så svårt med för man vet ju inte hur länge man blir borta och hur mycket man bör packa egentligen.
Nej, packa det är inte min grej alls för jag brukar lyckas ta för mycket med mig i vilket fall även om jag bara packar det "nödvändigaste".
Frågan är när man bör packa denna väskan? Vilken väska ska man ha?
Har i alla fall hittat en liten typ packningslista så att jag vet vad som är bra att ha med sig för jag hade med stor sannolikhet säkert glömt något.
Sedan är det möjligt att inte allt på den listan är ett måste att ha med, till exempel blöjor finns ju där vad jag uppfattat det som, men andra saker.
Mamma får helt enkelt hjälpa mig med det hela.

Imorgon bär det antagligen av mot IKEA för att handla in små saker som fortfarande kan behövas.
Sedan ska det göras i ordning i baby hörnan så att säga för det är inte i ordning till hundra än, men försökt få den att bli i ordning så mycket som jag orkat.
Så blir det mycket vila nu den sista tiden sen innan den lilla kommer.
Babynest ska jag sy med får vi inte glömma!!

 
En bild från igår kväll där en viss person tyckte det va nödvändigt att sträcka på sig!
Det gör den såklart oftare nu för tiden och den har ju lite plats där inne nu.
Så det kan hända att man böjer på sig eller något så att man flyttar på bebisen så att det ser ut som på bilden sen med till slut.
Och det märks.

Hoppas tiden går fort!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus