Fixerat sig!

Idag stod de det ett besök hos barnmorskan på agendan!
Min mamma fick som vanligt följa med mig dit. Alltid bra för jag glömmer bort hälften av allt som jag tänkt på innan och hon kommer ihåg vissa saker åt en så att det tas upp.

Så väl där så pratades det en del om fölossning.
Det börjar ju närma sig så det är nog ett av de ämnena som är mest aktuellt.
Det blev lite hur jag skulle känna skillnad mellan sammandragningarna och när det var igång bland annat.
Även om man kunde ha värk i ryggen istället för framtill vid magen, vilket man kan ha.
Då gör det då ont i ryggen samtidigt som man har sammandragningar fram.
3 värkar på 10 minuter ska man ha på ett ungefär innan man ringer och så är det jag som ska ringa och prata och förklara hur jag känner och mår.
Även för att dom då kan höra lite på en hur det är. Jag som ogillar att ringa fram och tillbaka får väl ta det.
Hon kollade mitt blodtryck som det inte var några bekymmer med alls.
Mitt järnvärde hade gått upp så nu slipper jag dessa två järntabletter om dagen och behöver bara ta en, yes!
Blodsockret var det inte heller några bekymmer med alls så ingen gravid diabetes här inte!
Känns som om allt är bra här hela tiden utan några bekymmer vilket är riktigt skönt måste jag säga.
Så magen mättes igen och den hade växt 1 cm, men hon hade lite svårt med mätningen först och det kan bero på att min mage har sjunkit, vilket den har.
Hon skulle sedan kolla hjärtslagen på bebisen och denna gången var den inte villig att ligga still som andra gångerna utan rörde på sig (det såg barnmorskan med) och därmed var det lite svårt att få tag i den först, men sedan så. 140 slag/min denna gången med!

Och till det bäst, bebisen har nu fixerat sig!
Det märks kan jag säga med. Allt stickande, ömmande, tryckande och så mellan bena man har nu märker man att den kommit längre ner än sist.
Så nu känns det verkligen som rulla tummarna på det hela.
Spännande att se när den vill komma ut till världen och se vilket galenskap den kommer landa i!

Väl hemma igen fick jag rycket och städade mitt rum, så nu är det städat!
Okej, det står fortfarande saker i spjälsängen som måste föras bort, men det är saker till skötbordet och det får jag inte bygga upp förens nästa vecka så tills dess får det ligga där och tills dess blir det ingen säng bäddad här inte!
Det spelar ju ingen roll. Senast när barnet kommit så bäddar jag där.
Annars är det ju städat nu.

Ska ta mig en kopp kaffe nu tänkte jag och ska nog fortsätta min aktiva eftermiddag med att ta en liten promenad sedan bara för att jag känner för det.
Klappar mig själv på axeln för att jag gör något för en gångsskull xD
Imorgon är det spädbarnsgrupp på agendan!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus