Ett till besök hos barnmorskan

Idag var det dags för ett till av dessa många besök hos barnmorskan.
Men nu är det nog förhoppningsvis inte många besök kvar innan min lilla bebis kommer.
3 stycken innan beräknad förlossning och en efter om bebisen blir sen.
Visst inte att de va så få kvar nu innan jag räknade dom! Shit! Trodde de va fler.
Tiden försvinner.

I alla fall.
Hos barnmorskan pratades det som vanligt där hon frågade om jag börjat blir nervös nu inför förlossningen, men jag har fortfarande inte det och trotts att jag läst förlossningshistorier nu denna veckan gjorde mig det inte mer nervös.
Har läst olika där det gått olika fort och alla tål ju olika när det gäller smärta så vissa hade mer ont än andra och vissa testade de saker och andra andra saker.
Men det gjorde mig inte mer nervös utan faktiskt mer längtansfull och vill helst ha min egna förlossning nu även om det nog kommer göra helvetes ont.
Så hon pratade lite om amning och gav mig två broshyrer om amning med och en har jag hunnit läsa och den andra ska jag läsa.
Sedan kollade hon om magen växt och det hade den, men väldigt lite, vilket är helt normalt nu när det närmar sig förlossningen att det kan börja plana ut lite.
Hjärtat slog som det skulle, 140 slag (alltid lika roligt att lyssna på det!!).
Och sedan kollade hon om bebisen fixerat sig.
Jag har ju känt lite att det har hänt något och de hade åkt ner lite, men inte fixerat sig helt än utan var ruckbart fortfarande.
Hon satt och visade hur hon menade och sa även att om vattnet skulle gå nu skulle det åka ner helt och fixera sig...
Så halvvägs så att säga.

Efter att ha ätit lite snabbt hemma blev det åka till Emelie och mysa med kanin bebisarna.
Vi kollade även kön (mest Emelie då för jag är inte så bra på de).
Det är fyra ungar varav två hon va ganska säkra på att det va honor (en av dom är den jag vill ha!!!) och dom andra två var hon lite osäker på fortfarande.
Gjorde även lite rolig träning med mamma kanin Luna.
Hon är för rolig den kaninen och egentligen väldigt lätt att ha med och lär sig fort.
Roligt var det!

Men nu är jag hemma, ska snart äta kyckling och pommes.
Mamma och pappa borta (så om det händer något så är ingen med kökort förutom jag hemma...) och bröderna hemma (syster borta med).
Trött som fan...
Men fick massa skönhetssömn inatt!
Härligt var det och jag njööööööt!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus