Babynest

Äntligen börjades det med babynestet.
Jag kan väl inte påstå att jag gjorde så mycket i detta fallet.
Små hjälpte lite, men största jobbet gjorde mamma då hon kan det där lite bättre än vad jag kan.
Jag hade sytt snätt och säkert gjort mega fel.
Men nu är den så gott som klar.

Mamma började med den igår och jag blev såklart överlycklig för det hela.
Har väntat på det sedan vi köpte allt.
Det enda som är kvar nu är att sy ihop ändarna så att inte allt åker ut igen.
Sedan kan barnet ligga hos mig i min säng!
 
Här kan ni se hela alltet innan det börjades så att säga.
Detta tyget är ytter tyget, alltså inte de som barnet kommer ligga på direkt.

 
 
Jag hjälpte till att nåla ihop allting lite fram och tillbaka i den änden jag satt då såklart så mamma slapp gå runt hela och inte allting hela tiden var tvunget att dras tillrätta på nytt om man snurrar på det eller så.

 
 
Duktiga mamma syr och syr och syr.
När man kollar på så ser det jätte lätt ut, men jag kom fram till att det inte alls är så lätt för man måste ju veta vilket mönster du ska sy (ex rakt eller så) för att det ska hålla och bli bra och sånt.
Hade ju inte gjort rätt om jag hade gjort det själv.


 
 
 
En del småpill emellan allt så att det är rakt och snyggt och tyget ligger rätt och jag vet inte vad eller hur man ska förklara det riktigt.

Här är det nästan klart.
"Madrassen" är i som det ska och det är syt runt den så att det inte blandas ihop med kanten sen.

Här är hela klar och kanterna är stoppade med bomull av mig!
Snöret har jag också dragit runt här och håller det så man ser hur det kommer se ut sen när den är helt och hållet klar.
Man drar ju ihop snöret och knyter det, men det kändes onödigt att göra när kanterna längst ner fortfarande ska sys igen så inte allt åker ut igen.
Sedan ska den ju såklart tvättas med innan användning.
Men än har inte barnet kommit och även om den skulle komma nu hinner man tvätta den och den hinner torka innan jag hinner komma hem antagligen!
Är grymt nöjd med den och tycker den är jätte fin!
Min mamma visste ju inte att något sånt fanns ens innan jag nämnde det för henne och vi kom snabbt fram till att det är med prisvärt att göra det själv än att köpa en sådan.
Kostar mycket mindre att köpa allting än att köpa den klar.
Det finns på nätet bra beskrivningar på hur man kan göra en sådan som min mamma även orienterade sig lite efter eftersom hon inte kände till de.
Kommer ju ha den i min säng så bebisen kan sova där då jag inte vågar ha den liggandes på min madrass direkt för att jag är rädd att jag ska rulla på den även om det inte händer.
Och sedan tycker jag det ser grymt mysigt ut att ligga i en sidan.
Lite som i magen med kanter och mjukt och kommer vara varmt och skönt.
Är ju så jag vill ligga i den och vara liten igen!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus