Avslappnande bad

Av någon anledning var jag igår kväll väldigt trött.
Så när jag kom hem på kvällen åt jag lite och gick sedan och la mig.
Detta resulterade att jag vid elva tiden vaknade igen och var vaken och hungrig igen.
Så jag gick till slut upp och åt lite och så var min mamma fortfarande vaken så jag satte mig och kollade tv med henne en liten stund innan jag la mig i sängen igen, läste bok och somnade sedan.

Imorse vaknade jag vid halv åtta tiden och kunde inte somna om, men jag låg kvar och stirrade, bokstavligt talat, på vägen.
När jag märkte att mina syskon hade åkt till skolan så gick jag upp för att äta lite frukost.
Sedan tänkte jag att nu ska jag göra något jag inte har gjort på väldigt länge av någon anledning: ta ett varmt bad!
Sagt och gjort!
Fyllde, inte hela, badkaret med varmt vatten, startade avslappnande musik på spotify och la mig i badet.
Fy satan, va skönt det var måste jag säga.
Jag blundade och koncentrerade mig på endast mig eller ja, på barnet i min mage och försökte föreställa mig hur de låg där inne just nu och kände efter varje rörelse den gjorde.
Efter en stund öppnade jag ögonen igen (fyllde på lite lite med varmt vatten då och då för hade krannen precis vid ryggen och det kändes så skönt) och kollade ut genom takfönstret som finns i de badrummet och kollade på molnen som vandrade.
Detta borde man ju egentligen göra oftare kom jag fram till.
Till slut scrubbade jag hela kroppen och schamponerade håret och allt det där vanliga man gör när man duschar.
Jag hade kunnat ligga i badet på heltid, så länge vattnet är varmt då vill säga.
Men det går ju inte heller.

Efter att ha ätit lunch så kände jag mig jätte trött och min rygg gör idag av någon anledning extra ont.
Så jag satte mig framför tvn och där somnade jag... 1.5 timme sov jag.
Skönt var det. Min katt Mofasa kom till mig med vid ett tillfälle och ville vara med och sova.
Jag hade kunnat fortsätta sova, så trött var jag, men tänkte att om jag vill kunna sova sen kanske jag borde vakna nu samt att magen kurrade.
Så nu blir det lite frukt (har ätit minst 2 frukter dagligen under typ hela graviditeten) och då hoppas jag att det blir god mat ikväll.
Kommer just nu matlagningsprogram på tv med massa pasta och jag älskar pasta så det gjorde mig verkligen sugen på något jäte gott med pasta!!
Hoppas hoppas!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus