Allt klart!

Nu jävlar!
Idag kom Caroline förbi och hjälpte mig att bygga upp och fixa det lilla som fanns kvar att göra inför ankomst för min lilla bebis.
Vi började med att bygga upp skötbordet tillsammans och det blev ett himla bankande då det var trögt att få ihop.
Men det gör ju inget för det känns ganska mycket mer stabilt så faktiskt.

Efter att vi byggt ihop den bestämde vi oss för lunch och åkte en sväng till donken och tog med oss maten hem så vi tog driven för det var en himla massa människor där idag.
Kom på då att det är höstlov med, men varför just idag det skulle finnas en massa människor där vet jag inte.

Efter en lunch och pratstund blev det att vi gjorde i ordning allt kring skötbordet så det blev klart och bäddade sängen för bebisen.
Så nu är allting klart för den.

 
Skötbordet får då stå i vårat badrum.
Då även en torktummlare står där så finns det inte jätte mycket plats, men den står i en lucka som fanns kan man säga.
Som man kan se är det snetak i badrummet med.
Man kan dra fram det lite när det väl ska användas, men jag kommer inte behöva böja mig direkt för det för takfönstret är precis där så jag kan, trotts att jag är lång, stå rakt.

 
Baby hörnan i mitt rum.
I "korgen" som hänger ner från hyllan finns det mössor till bebisen, handskar och även några typ tofflor.
I den större plastlådan finns strumpor och strumpbyxor (och det spelar ingen roll om det blir en tjej eller kille för den kommer ha strumpbyxor på sig ändå under byxorna nu i vinter för att inte frysa).
I lilla plastlådan finns alla dräglisar.
I den vita byrån sen finns alla andra kläder.
Alla bodysar, byxor, tröjor, pyjamasar, ytterkläder och vad jag nu har an kläder till bebisen och det finns så gott som ingen plats i någon av lådorna så det finns gott om kläder vill jag lova.
Säng kläder finns i en separat låda som är mer under mitt snetak, gömd för ögonen.
Man ser det om man är i mitt rum.

Så såhär fint kommer min lilla bebis ha det!
Men den kommer ju sova en hel del i min säng med!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus