Aktiv höggravid!

Idag på morgonen kände jag mig för ovanlighetensskull utvilad eller jag kände mig utvilad.
Jag som hade tänkt att jag skulle ligga kvar och sova extra länge, men det behövdes ju inte med andra ord.
Jag brukar vakna vid halv tio tiden ungefär nu för tiden vilket jag även gjorde idag, men det bara för att jag vaknar på natten och är vaken en stund med.

Jag lyckades dock inte gå upp med en gång utan fastnade med att stirra på vägen i typ 15-20 minuter innan jag kom upp ur sängen för att gå och göra mig lite frukost.
Under tiden gick jag och funderade på vad jag skulle hitta på idag.
Det regnade till och från och ibland kom solen fram och vid något tillfälle regnade de och solen sken.
Men det stoppade inte mig att det regnade till och från.

Jag bestämde mig att efter jag hade ätit lite lunch gå ut och gå en sväng för jag kände att mina knän gjorde lite ont och jag var rastlös i bena så jag var tvungen.
Dock gick jag lite för fort i början så jag fick håll och den höll i sig en stund med, men det gjorde inget.
Så jag saktade ner farten och till slut släppte det.
Jag har ingen aning hur länge jag gick, men längre än 30 minuter i alla fall, minst 40 minuter eller mer.
Kollade inte på klockan direkt.

Efter promenaden tog jag det lugnt en liten stund framför tvn och drack en kopp kaffe.
Sedan kände jag att jag ville göra något fortfarande och inte bara sitta still.
Jag kollade ut genom fönstret och såg dom få högarna med löv jag hade lyckats kratta ihop här om dagen.
Bestämde mig för att jag kunde ju fortsätta där jag hade slutat och kratta resten.
Och jag blev klar med även om det var lite jobbigt för armarna.
Med regnjackan på blev det lite för varmt med och då det inte regnade tog jag av mig den.

Sedan fick min kanin lite skötsel med.
Eller ja, jag gjorde rent i hans bur och gjorde rent hans skål samt gav honom lite mat.
Tog in en till skål och vattenflaska och gjorde rent det till den nya lilla kaninen.
Imorgon blir det rengöring av mina två inneburar samt en av toaletterna till den nya kaninen.
Då jag inte vet när bebisen kommer är det bäst att göra det nu så är det gjort sen.
Anledningen till att jag har två är den:
Jag har en större som jag har haft för två kaniner då de fått komma in (inte in i huset med den temperaturen utan förrummet eller man ska kalla det där det är lite kyligare, men inte som ute ändå) då det har varit otroligt kallt på vintern.
Den andra är lite mindre som jag har haft innan, men det är ingen mening att ha två i den för det är den för liten för, men under den tiden som mina snart två kaniner inte bor ihop ska tjejen få vara i den lilla.
De rummet dom kommer vara i kommer värmas upp lite då den nya kaninen just nu är innekanin och sedan säknas långsamt så hon vänjer sig vid det långsamt för sen är tanken att hon ska vara utekanin som den andra.
Så får vi hoppas att dom funkar ihop med!

Jag hoppas att det nu blir Lasange till maten ikväll för nu har jag väntat sen i måndags på de!
Varför jag inte gjort det själv? Bra fråga :P

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus