90 % avklarad!

Idag har det äntligen gått hela 90 % av min graviditet!
Det är med andra ord inte alls långt kvar tills min lilla bebis är beräknad och egentligen vet jag ju inte när den kommer så sätt.
Kan ju komma när som helst!

 
 
Till denna dag bjuder jag på en nu bild på lilla magen som har fått så himla många komplimanger så jag knappt vet vart jag ska ta vägen.
Tycker den är alldeles tillräckligt stor och den kommer inte heller bli jätte mycket större.
Barnet växer ju nu inte så mycket mer och lägger mest på sig fett, men inte heller jätte mycket av det heller.
Om cirka 1 vecka (om jag minns rätt) räknas graviditeten som fullgången, men även nu så skadar det inte barnet att komma till jorden.
Tungt är det i vilket fall nu och allt håller på att töjas och sträckas och mjukas upp kring mitt bäcken kan man säga.
Kan absolut inte vrida mig fort i sängen alls längre för då kanske jag sträcker till ljumsken eller något istället och kan ju säga att det inte är bekvämt av något slag.
Nästan så man får hålla i magen när man vänder sig.
Det har dykt upp lite lite lite bristningar vid min navel, men inget tagiskt om jag inte nämnt det innan.
Annars så är det nog inte så mycket nytt just nu så att säga.
Sömnen är varierande. Vissa nätter går det super bra (vaknar alltid minst 1.2 gånger) och vissa nätter består av att vakna och vara vaken en stund, men det skadar verkligen inte och känns ändå som en liten förberedelse inför hur nätterna antagligen kommer bli sen så känns inte som det kommer vara en stor chock.

Idag var mamma och jag i Alingsås för att kolla lite i affärer samt lämna av min lilla syster som jobbar på Expresso house.
Tycker Alingsås är en mysig liten stad eller vad man kallar det.
Va extremt mycket folk där idag tyckte jag. Inte för mig att jag sätt så mycket människor där innan direkt.
Såg några som jag kände igen med, bland annat min kompis Bella som tyvärr inte han hälsa (såg henne genom fönster).
Det blev inhandlat lite saker. För mammas del mest garn så hon kan sticka och ha sig (bland annat till sitt kommande barnbarn).
För mig blev det denna:

 
Hade först tänkt mig en bärsele så vi kollade ju på det med, men mamma tyckte att en sådan här är lite bättre i början så man har hela bebisen mot sig liggandes så då.
Så kan man bära runt den så hemma eller om man åker och handlar och det tycker jag är väldigt praktiskt.
När det sedan är lite större kanske det blir en bärsele, men när den är liten funkar detta jätte bra säkert.
Ser himla mysigt ut i alla fall och jag ska ju mysa massa med min lilla bebis nu i vinter.
Den kommer ju få mer än nog av mig sen ;D
Så nu har jag nog verkligen allt jag har varit ute efter när det gäller saker tills vidare för bebis.
Kommer i alla fall inte på något mer som jag hade tänkt mig nu.
Allt annat kommer sen när bebisen har kommit och man ser vad det är för liten människa.
Vet ju inte om det är en pojke eller flicka!
Himla spännande!
Som en tidig julklapp blir detta fast bättre!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus