She is here!

Igår kom hon äntligen hem till mig!
Min fina lilla kanin unge :D
Jag va helt överlycklig och tyckte timmarna innan hon skulle komma gick otroligt långsamma.
Fick även en trevlig fikastund med Emelie och hennes kille på köpet. Underbart.
Man känner sig lite glömd ibland här borta.
Bor ju så sätt lite dumt, men ändå...

Hon fick vara i sin bur själv till en början en liten stund.
Senare tog jag in Smillan som får bo i buren bredvid under natten. Den buren ska dom senare bo tillsammans i med.
Hon va lite osäker i början såklart, vilket inte är så konstigt då allt var nytt och mamma och syskonen var borta.
Men på kvällen fick hon skutta runt lite här inne med och hon åt och drack och så med så det var inga problem.
Blev en mys stund med både Smillan och sedan Caramel.

Idag fick Smillan komma ut igen över dagen och han tyckte nog om det.
Till hans otur regnade de en del av dagen, men så länge det regnar lite så hoppar han runt i hagen ändå.

Nu ikväll tänkte jag att dom kunde få hälsa lite smått på varandra på öppen neutral yta.
Alltså att ingen av dom är i sin bur.
Tog lite bilder på dom med.
Det gick hur bra som helst! Trodde inte det skulle gå så himla bra.
Smillan la sig och hon pussade på honom. Trodde jag inte han skulle göra så han är större och äldre än henne.
Men dom verkade trivas bra ihop.

 
Min fina lilla Caramel som verkar gilla hoppa upp på saker och ting.

 
 
 
 
Smillan satt till min förvåning inte bara still han utan vågade hoppa runt lite han med och kolla på saker.
Trodde att han skulle göra som han brukar att han bara sätter sig på ett ställe och stannar.
Men nä.

 
Mina söta gamling :D

 
Ställde upp ett litet hinder för att hon ska ha sätt ett sådant innan då jag ska försöka träna henne i lite hoppning senare är det tänkt (koppel + sele träning väntar innan), men hon tycker det är kul att hoppa över det ändå.
Hon hoppade flera gånger över de.
Ibland flög hon över i ett glödjeskutt med! Fick det verken på bild eller film tyvärr!

 
 
Han är inte tjock om han nu skulle se ut som det jag lovar :P
Han var tjock förra vintern, men han är helt normal just nu.
 
 
Som sagt la sig Smillan och Caramel pussade på honom :)

 
 
 
Tror Smillan kommer vara glad att äntligen få lite sällskap igen :)
Han måste ju känt sig riktigt ensam.
 
Innan Caramel kom hade han ju alltid en kanin runt om sig.
Har ju haft flera. 2 stycken vid olika omgångar både han med.
Båda har gått bort och den senaste i år (Maj någon gång tror jag).
Sen dess va han ensam och jag ville ha en kompis till honom. Min mamma vägra enda fram tills min kompis Emelie kanin fick ungar och jag ställde mig på tvären att jag skulle ha just Caramel.
Nu är hon här och Smillan kommer slippa vara ensam :)

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus