Pepparkakasmuffins

Idag blev de en liten mysig bak dag med Emelie. 
Detta hade vi planerat in i början av veckan om jag minns rätt.
Eller tänkt på de har vi gjort ett tag.
Men idag blev de av.

Emelie hade hittat en app som heter "Julens goda" som har några recept.
Både matlagning och bakning fast då endast jul saker, logiskt!
Där hade hon hittat något jag inte visste fanns faktiskt: Pepparkaksmuffins.
Va lite små skeptisk måste jag säga, men de va värt att försöka.


Och oj, de va gott!
På bilden ser vi den mest lyckade av dom alla när de gäller toppingen.
Toppingen räckte inte till alla muffins, två fick vara utan tyvärr, men med va de goda! Utan vet jag inte än.
Rekommenderar verkligen att göra dessa, speciellt om man får hem lite jul gäster är detta nog gott till kaffet! 

Under tiden fick Penelopé vara hos sin mormor så mamma kunde baka ;)

Det va mysigt att baka idag med en vän! Va länge sen vi gjorde något ihop nu då jag kort tid innan tjejen kom va mycket hemma och nu när hon kommit också är hemma en del och väldigt upptagen med henne.
Stackars Emelie fick gå hem till mig och även när hon skulle hem, men är tacksam för att hon tog sig den kraften för att komma & baka & prata med mig!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus