Mina fina djur!

Imorgon, om inte min bebis kommit då med andra ord och jag inte kan ta emot henne, kommer min lilla tjej hem till mig, alltså min lilla kanin.
Vi bestämde idag, uppfödaren och jag, att hon och hennes kille ska komma på en fika på fredag och samtidigt ta med henne då hon får lämna mamman då.
Så ska fixa allting till henne så det är fint och starta elementet då hon är innekanin och det är kyligt där hon kommer vara för det är precis vid ingången och de rummet är elementet aldrig på för det finns inget!
Bara golv värmen som är trasig...
Men mamma har köpt ett helt nytt element.
Ställde ut det igår så rummet hinner värmas upp lite.
Kommer inte vara jätte varmt och graderna kommer sänkas lite med tiden, men endast till kylskåpsvärme så att säga då mamma har livsmedel därute sen med.
Men för lilla Caramels skull blir det lite varmare där till en början.

Men jag måste ju mellan gravid snack och annat meningslöst (som för mig inte är det egentligen då det är mitt liv) skriva hur mycket jag älskar mina djur!
Jag är ju snart ägare till två kaniner och jag älskar båda mina kaniner jätte mycket!
Samtidigt är jag ägare till en häst som jag just nu inte kan rida och saknar extremt mycket och verkligen bara vill rida igen och pyssla med!
Men även det kommer ta ett tag innan det blir fallet igen då jag inte kommer ha tid eller råd till att börja med.
Kaniner tar ju inte lika mycket tid som en häst direkt.
Och just nu verkar det som att fodervärdarna trivs väldigt bra med min kära häst och dom sköter om honom jätte bra och jag är sjukt tacksam för att ha hittat någon som bryr sig minst lika mycket om honom som jag.
Sen har vi ju två katter, men det är en av dom som är mer min eller som dras mer till mig och accepterar mig lite mer. Min gose kommer ibland när man vaknat på natten och gosar med en, en liten stund.

Här har vi mina fyra bästa och trognaste vänner.
Från vänster till höger.
Smillan första, min gamling blir han nu som är född 2007 och därmed alltså 6 år och jag vet inte vilken månad han är född i.
Vi hittade honom som kaninunge år 2007 och man kan se ganska tydligt på en kanin om det är en unge eller inte. Jag vet inte vad han är för ras och kunde inte räkna ut hur gammal han var heller när vi hittade honom.
Nästa är då som jag visade häromdagen Caramel som är en liten blandras (lejonhuvad, dvärgvädur samt okänt). Född 13 September i år och kommer vara åtta veckor nu när hon kommer till mig.
Hon är så liten, men växer så fort.
Sedan min finaste häst, Excelsior, kallas Blixten.
Inte alltid någon trodde på honom på grund av sina siffror på halsen så tyder på travare...
Men han kan! Han har sitt humör, men han är så himla underbar.
Han vill och försöker så gott det går och blir inte rädd för allt, men kan såklart fjanta sig.
Något vi två gärna gör tillsammans är hoppar och rida ut och då helst i fullt ös och han springer bäst han kan och speciellt i en uppförsbacke då jag gärna låter honom springa.
Sist jag red ut honom så hittade jag en lååååång raksträcka som jag bad honom galoppera och väl i galopp släppte jag honom och han bara sprang och sprang och sprang!
Även om han va dränkt i svett så ville han springa. Att få stop är inga problem och han lyssnar fint ute på mig.
Åh va jag saknar det!!!!
Sista bilden är katten, lata Mofasa. Jag som döpt honom.
Han är född 2008 (datum minns jag inte i huvudet) och är därmed 5 år gammal.
Han sover gärna på dagarna, speciellt nu... Vinter vila har han.
Han kan gå ut en sväng på kvällen när det är mörkt, det är såklart roligare då.
Pratar gärna, hälsar ibland när man kommer hem.
Undviker kattungarna när vi har några, men när dom är lite större kan han acceptera dom och små leker ibland, men accepterar dom mest vi vila i så fall.
Väger säkert en 5 kilo och är tung! Stor katt!

Mina fina djur!
Jag skulle nog inte kunna överleva utan djur! De gör så mycket att ha djur!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus