BF

Ja, då var man där ja!

Idag är den dagen som bebisen var beräknad så att säga.
Men ingen bebis har kommit än inte.
Det verkar som om det lilla trivs bra i min mage och verkar inte ha för sig att titta ut än.
Har inga förvärkar eller värkar och inget vatten som gått heller i denna stunden.

Imorgon om inget har hänt tänker jag inte sitta hemma hela dagen i alla fall.
Det är grymt tråkigt att bara sitta och vänta på att förlossningen ska komma igång och barnet ska komma.
Man längtar ganska mycket efter det lilla livet, men än får man fortsätta med detta.
Jag hoppas dock att jag inte måste vänta 2 veckor och att jag blir igångsatt utan att den får för sig att komma de närmaste dagarna i alla fall.

Det är riktigt tungt nu såhär nära slutet.
Magen har sjunkit så mycket att det känns som den hänger nere vid knäna och man har bokstavligen magen riktigt i knät när man sitter ner.
Det är inte bara jag som tycker detta.
Men det kanske jag redan skrivit?!

Jag har även kommit fram till att det inte finns något som hjälper till att sätta igång förlossningen i alla fall.
Idag har jag inte gjort ett skit, men de tre dagarna innan de så har jag tagit en promenad på cirka en timma där det gått upp och ner.
Kan säga det var riktigt jobbigt och magen spännde som satan vid vissa tillfällen.
Detta gjorde jag mest för att mamma sa till mig att göra det, men nu orkade jag inte det idag utan var ritkigt trött.
Sov till klockan halv tio (vaknade såklart 2 gånger i natt och sovit lite oroligt med) samt att jag efter frukost och tagit hand om kaninerna la mig i vardagsrummet i soffan och somnade där en timma till slut.

Snart blir det äta något efter ett skönt varmt bad och sedan kanske kolla lite tv för att sedan sova för trött är jag fortfarande.

Försöker att njuta av den sista tiden med bebisen i magen och försöka tänka på det fina som väntar mig efter förlossningen!
Längtar så efter min lilla bebis!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus