Barnmorskan

Idag blev det ett nytt besök hos min kära barnmorska.
Inte för att det fanns något nytt direkt.

Växt lite till har den lilla och den ligger fortfarande precis som innan fixerad.
Magen har ju sjunkit och barnet gräver sig mer och mer neråt kan man säga.
Mitt blodtryck är fortfarande inom gröna zonen.
Barnets hjärtljud är fortfarande utan anmärkning och jätte fint.
Så det enda man väntar på är att det ska komma egentligen.
Om en vecka har jag en ny tid hos min barnmorska.
Det som är mest spännande är att se om jag kommer gå dit eller inte. Det beror ju på om bebisen kommit innan dess eller inte.

Nu är jag i vecka 39 (38+1) idag.
Det är 12 dagar kvar till min beräknad förlossning så med andra ord nästa helg.
 
Här har vi en bild på min mage som får så många beröm (måste skryta lite).
Den har mycket tyngd ner nu kan jag säga och det känns speciellt mycket om man går eller städar eller något.
Då får man eller jag får sammandragningar då och det spänner väldigt och blir väldigt tungt nertill.

Efter besöket hos min barnmorska vandrade mamma och jag runt i centrum en stund och då kom en dam fram sen och sa till mig: "Jag ser på din mage att du får en pojke".
Det återstå att se, men jag har ju personligen slagit ner den myten för länge sen för det har inte stämt på min mamma och även andra.
Men min mamma skulle bli glad för då skulle hon ha rätt för första gången i världens historia då hon alltid hade fel på sina egna.

Snart ska jag leta efter något att göra eller ta en promenad.
Kan inte sitta still hela tiden, jag blir galen då.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus