Äntligen! Mitt barn är fött!

Ja,äntligen har mitt barn kommit!
Och långt över tiden gick jag inte alls.
Redan dagen efter BF började värkarna smyga in och bli tätare och kraftigare ju mer dagen gick till att jag på kvällen fick åka in.

Sedan måndag den 18 November kl. 03.33 föddes hon.
Det blev en liten tjej!
Vilket va exakt det jag gissade på med! Min magkänsla visade sig att inte vara fel alls!
Och min mamma hade fel för femte gången, vilket jag var tvungen att visa lite kaxigt med att räcka ut tunga mot henne när jag visste att det var en tjej.
Den lilla prinsessan har fått namnet Penelopé.
Hade flera namn att välja på och funderade lite fram och tillbaka (när jag hade vilat) och kom fram till att det namnet passade henne som allra bäst.
Hon va 50 cm lång och vägde 3422 gram.

Nu är jag världens stoltaste mamma. Även om nog alla är de när dom får sitt barn, men ändå!
Helt överlycklig.

En bild på henne när vi hade kommit upp till BB och fått vilat lite.

 
 
 
 
 
Dräkten hon har på sig i bilbarnsttolen är stl. 56 och lite för stor än så länge xD
Den med bilarna på, på bilden ovan är stl. 50 och kanske lite lite stort, men den har hon växt in ganska snart och säkert växt ur lika fort sen.

Nu idag kom vi hem.
Läkaren undersökte henne innan dess och allt såg fint ut.
Allting funkar bra som det är just nu.

En förlossningsberättelse för de intresserade kommer!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus