1 vecka!

Kan knappt tro det!
Idag har det gått en vecka på dagen sedan jag fick min underbara lilla flicka!
Åh vill att tiden egentligen ska stanna och att hon inte ska växa och alltid förblir så liten!
Men icke de!

Under denna första veckan har vi börjat få in rätt bra rutiner tycker jag.
En del säger att man inte får sova på natten och att de skriker jämt och vad vet jag vad.

Denna damen funkar på detta sättet att hon nu i alla fall sover.
Vid elva tiden någon gång ungefär går vi och lägger oss. Innan de har hon haft en vaken stund så hon är ju trött.
När hon fått i sig lite mat i magen så somnar hon super gott och jag ganska snabbt med.
Då kan hon sova 4-5 timmar, kanske 6, hon har vaknat i alla fall lite olika, men vid 3-4 tiden i alla fall på ett ungefär, men inte innan 3!
Då blir det lite mat för henne igen och sedan somnar hon och sover cirka 3 timmar till.
Då blir det att gå upp en liten sväng och gå lite så att hon skiter.
Sedan är det bara att byta blöja och mata henne och så sover hon igen cirka 3 timmar, men jag vaknar innan henne.
På morgonen kan hon då vara vaken en stund och äta lite, blir byta blöja med och om kläderna har fått en del spya på sig får hon nya kläder på sig med.

På dagen har vi cirka en 3 timmars rutin och jag brukar kunna amma henne innan jag ska äta och då sover hon eller är rätt lugn under tiden jag äter.

Så hittills har jag ingan problem med sömnen eller med att äta alls!
Helt underbart!

 
En bild från gårdagen på morgonen när jag hade vaknat och hon fortfarande sov så jag kunde äta frukost i lugn och ro innan hon vaknade.
Så söt är mammas lilla tjej när hon röcker ut tungan så i sömnen!
Trodde aldrig man kunde älska sitt barn så mycket!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus