2013

Nu är sista dagen på 2013.
Vilket år de har varit!
De har haft både sina bra och dåligs sidor som varje år så sätt, men detta året hade verkligen stooooora bra delar.

Jag fick känna på hur de va att bo hemifrån, även om de bara va två månader, men ändå. De va lärorikt.
Inte ensam bodde jag inte utan tillsammans med mitt numera ex då och även Penelopés pappa.
De hade sina för och nackdelar, men de va på sitt sätt bra, även om de slutade med att de tog slut och jag bor hemma igen.

En annan sak va Gilda skolan.
I februari så tog jag examen.
Jag kämpade järnet i den skolan och trodde inte jag skulle klara de vid många tillfällen!
Penelopés pappa va ett bra stöd under den tiden när vi inte bråka, men även min vän Johanna som gick i min klass där som hjälpte mig med anatomin i slutet.
De bästa ögonblicket under hela den utbildningen va när jag fick veta att jag klarade våran stora CIDESCO examen som gjorde mig till internationell hud-och spaterapeut!
Jag hoppas att jag i framtiden kommer kunna jobba med de. Planen va att börja med de efter utbildningen och försökte få jobb med och sen fick jag reda på att jag va gravid och  la de åt sidan och försökte jobba med de jag fick istället. 
Men de i framtiden så!!

Men de allra största är och förblir den dagen min underbara dotter föddes!
De fanns verkligen ingen mer smärtsammare, lyckligare eller på något mer känslosammare ögonblick än den dagen.
Jag är så glad att jag bestämde mig för att behålla henne.
Jag hade nog aldrig kunnat sitta här idag och kunnat tänka "tänk om..."
Även om de är jobbigt ibland så är jag världens lyckligaste mamma på denna jorden som har en sådan fin dotter.

Jag har såklart lärt känna massa nya vänner under detta året och de är jag tacksam för.
Jag är tacksam för alla som har varit vid min sida och lyssnat på mig och stöttat mig på alla sätt.

Men nu kommer 2014.
Ett nytt år där man kan lära känna nya vänner, men framförallt följa en utveckling hos min lilla skatt.
Jag kommer med att försöka börja träna lite smått igen för de saknar jag.
Men jag har inga speciella mål detta året.
Bara att lägga tid och energi för att vi ska må bra och ha det bra.
Satsa på att få ett så positivt liv som möjligt för oss båda.
Det kommer bli ett bra år, de känns så i alla fall.

Alla där ute, ett gott nytt år!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus