Sova?! En hel natt?!

Jag tror jag skrev vid något tillfälle att jag inte har några som helst problem att sova.
Stryck de, det har ändrats kan jag säga.

Jag har väldigt svårt att somna på nätterna nu och jag är egentligen för pigg för att sova, men samtidigt för trött för att vara vaken.
Men mitt på dagen kan jag bli så trött att om jag hade tillåtit mig själv så hade jag somnat.
Mitt på dagen vill jag ju inte sova utan på natten.
Och inte nog med det heller vaknar jag till och från och vrider på mig hur mycket som helst under natten.
Kan ju tala om att min frisyr visar detta på morgonen sen för den är ganska rolig!
 
Inatt blev det inte bättre heller.
Jag vaknade vid halv två tiden av att bebisen sparka eller tryckte på min blåsa, vilket resulterar att jag blir kissenödig och jag måste gå upp och kissa såklart.
Kan ju inte somna om kissenödig direkt.
När jag väl skulle sova igen sparkade den lilla runt därinne lite till och då blir det inte lätt att somna om.
Sedan vid halv sex tiden imorses vaknade jag igen...
Törstig och kissenödig så jag gick på toa och drack vatten och la mig sedan igen och tänkte nu ska jag somna om igen.
Ja, det gjorde jag ju, till slut, men innan dess vaknade bebisen till och körde morgon idrott, lite, i magen + att jag vände och vred på mig för jag kunde inte somna.
Till slut så somnade jag om efter i alla fall en timma säkert, men nu tio över nio är jag vaken igen.
Denna gången är det ingen ide att försöka somna om även om jag gärna till sova.
Men bebisen är med vaken igen och jag är ändå hungrig så, jag kan lika väl gå upp.

Sedan så har min pappa och bror kommit hem med.
Min bror (lillebror) har under sommaren varit i Tyskland och jobbat på en lanbruksgård med mjölkkor (vi känner dom som äger gården) och även hos en kompis i Tyskland.
Min pappa åkte ner för en vecka sedan för att hälsa på, handla och hämta honom.
Och imorses någon gång kom de hem.
Ingen aning när men någon gång mellan mina natt vandringar för vid första va de inte här och andra hörde jag pappa snarka nerifrån (hans rum direkt under mitt, det kommer bli kul när bebisen kommit!).
Pappa är kanske vaken, men min bror är en mästare på att sova så där vet jag inte.
Men men, han vaknar säkert någon gång!
Ska kolla va dom fått med sig hem nu med och så hoppas jag att min morbrors fru inte skickat med en massa saker.
Hon är väldigt bra på de och då sa både mamma och jag till henne att vi vill inte ha alla gamla saker även med anledningen att vi har inte så himla mycket plats!
Har hon nu ändå gjort de tänker jag ge de till röda korset (och bli arg).
Gillar inte när människor inte lyssnar utan bara packar på för att de inte vill ha de själva och tycker det är passande att någon annan ska ha barn.
Aja!

Have a nice day everyone!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus