Vikten efter graviditeten

De är många som har stor koll på hur mycket de gått upp under sin graviditet och fixerar mycket på att gå ner i vikt.
Jag vill inte ljuga och säga att jag inte har koll för de har jag.

Sammanlagt gick jag upp 18 kg under hela min graviditet och de är helt normalt.
Men redan under graviditeten försökte jag hålla igång lite.
För inte allt för länge sen va jag rätt fixerad på min kropp och att den skulle se bra ut.
Och de är klart jag fortfarande vill att den ser bra ut, men även hälsosam.

Nu, 8 veckor efter förlossningen har jag bara cirka 5 kg kvar innan jag har samma vikt som jag hade när jag skrevs in på mvc.
Jag va aldrig överviktig och egentligen har jag en normal vikt för min längd nu.

Jag är nu inte fixerad på att gå ner dessa få kilon utan jag vill nu börja träna för att jag för de första tycker om att träna och för de andra vill få lite muskler igen.
Såklart kommer jag då gå ner då jag förlorar lite fett.

Imorgon börjar de!
Jag kommer att träna till en början 1 gång i veckan på Endrofin i Lerum.
De är en gruppträning som heter mamma/barn som är för mammor 6-8 veckor efter förlossning och man kan ta med sina barn.
Passar perfekt för de är åtta veckor sen och jag vill komma igång igen.
Men de är inte den enda träningen jag gör kan man säga.
Så ofta som vårat Sverige väder tillåter går jag ut på promenad med vagnen och de försöker jag göra i alla fall 1 gång i veckan och gärna 30-60 minuter ungefär.
De ger inte vara träning utan är en mysig stund med frisk luft med!

Min kropp kommer aldrig mer vara den som den va innan jag va gravid och de har jag accepterat för länge sen.
Men jag kan göra de bästa av de jag är idag och jag kanske inte har model kropp, men jag känner mig ändå snygg som jag är och trivs med min kropp med alla dess dilemor.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus