Detox

Det finns säkert dom som hört talas om Detox.
Well, jag har hört talas om de många gånger, men i början visste jag inte vad det va.
Nu vet jag det, eller vetat de sedan jag utbildades till hudterapeut.

För er som inte vet är det en kur man kan göra.
Denna kuren gör man i cirka 2-4 veckor.
Det den ska göra är att rensa kroppen på rent ut sagt skit eller gifter som man samlar på sig i kroppen.
Kroppen är såklart byggt så den gör sig av med de rent naturligt, men den får inte bort allt och det stannar i kroppen.
En detoxkur ska hjälpa att man får ut de som ligger kvar i kroppen.

Så varför ska man göra detta? Vad är det bra för?
Nå, till en början är det som innan nämnt man får ut alla gifter ur kroppen.
Men det är inte det enda.
När man fått ut alla gifter blir man även piggare. Man orkar mer också för att man får en mer hälsosam kost.
Man blir inte bara piggare utan du får även en bättre sömn om nätterna och även det gör att du blir piggare på dagen.
Ditt immunsystem byggs upp igen och den som kör detoxkur regelbundet blir mindre sjuk.
Din mage mår bättre av det med. Det beror på att allt gammalt slagg som stannat nu rensas ut.
 
För tjejer kommer (säkert även för killar) den positiva delen att ens hud blir bättre och slätare och ser mer pigg och fräsch ut och inte bara det utan ens hår blir glansigare och bättre.
 
Det finns mer fördelar med en detoxkur och jag hittade en bra sida om detta:
http://www.detoxdiet.nu/
 
Det är ju inget nytt att en bra och hälsosam kost kan göra under, men att man gör en kur ibland som denna hjälper till.
Min mamma sa att det är ju som att fasta när jag sa fördelarna med denna kuren.
Skillnaden är då bara att man inte fastar utan man får fortfarande äta och få dessa positiva effekter på köpet.
På sidan jag länkade finns även vad det är man får äta under kuren och vad man ska undvika.
Det gäller att vara konsekvent när man gör sånt här såklart.
 
Jag tänkte faktiskt prova denna kuren, men hittills har jag inte kunnat de.
Efter min utbildning på gilda skolan blev jag gravid och nu ammar jag så jag får vänta tills jag inte ammar mer vilket är i början av sommaren någon gång antagligen, men sedan tänkte jag faktiskt göra detta.
Känner jag att detta är bra är min plan att göra det 2 gånger om året i alla fall, en gång till hösten och en gång till våren.
 
Vågar du leva mer sund?

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus