Penelopés dop

Igår va den dagen då min fina prinsessa fick döpas.
Jag va lite nervös inför de hela då de inte va igår man såg ett dop så visste ju inte riktigt hur de skulle gå till.
De va mycket som skulle förbereddas och vi bakade klart allt dagen innan så de skulle vara klart.
Fick varva att ta hand om Penelopé och baka en del.
Så jag va rätt trött på kvällen och som tur va så somna hon ganska så snabbt och sov 4.5 timmar innan hon vakna igen.

Så sen igår morses blev de att göra klart de sista. 
Duka fram och allt de hela.
Började dagen med att göra i ordning Penelopé och bada henne så hon skulle vara klar först för att sedan amma henne och sen somna hon.
När hon sov passade jag på att först göra klart mig själv så kah slapp tänka mer på de.
Sen så sov hon fortfarande så jag fortsatte med att byta bordsduk, duka fram och allt de som behövdes göras.
Penelopé va så duktig och sov i cirka 3 timmar så jag han göra en massa och blev klar med.

Innan klockan va ett skulle jag möta upp Penelopés pappa så han skulle kunna köra efter med bilen till kyrkan, men hans bil paja, men han kom fram till våran mötesplats så jag hämtade upp honom och Penelopés syster så åkte vi till kyrkan.
Alla andra kom efter hand.
13.30 började dopet sedan.
De va inte så långt som tur va då vi fick stå (jag, hennes pappa och faddrar) och jag hade nog inte orkat stå hur länge som helst.
Men de va fint och mysigt.
En liten kyrka och inte så mycket folk.

Här är vi alla. Jag själv håller Penelopés syster i handen och Penelopé är i sin pappas arm och där sov hon till en början.
Bakom står hennes tre faddrar som är min syster, min bror och en kompis till mig.


Här lyfts Penelopé upp av prästen. Prästen har ryggen mot alla andra så att de kan se Penelopé.


Här har vi en jätte fin bild på Penelopé tillsammans med sin pappa.


Penelopé, hennes pappa & jag. Penelopé hade nyss ätit på denna bilden och somnat lite.


Finare pronsessan. Riktigt charmtroll!


Lite av de goda som vi åt sedan när vi kom hem till mig.
De va mysigt och vi fick fina presenter eller ja, Penelopé fick fina presenter.

Jag va väldigt nöjd med dagen.
Den gick som rinnande vatten och mina underbara vänner va med och delade detta.
Jag va glad att både Penelopés pappa och syster va med också. 
De hade nog varit tomt om inte för de hör ändå till.

På kvällen va alla lata och orkade inget mer. Jag va helt totalt slutkörd och super trött.
Vi spelade kort och beställde hem pizza. Ingen ville hämta den så de fick bli hemkörning.
Emellan ammade jag Penelopé med, men i de stora hela va hon rätt lugn.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus