Nya hårprodukter!

Igår smsade jag med en kär vän som har haft, man kan säga, problem med sitt hår och nu har hon (säkert innan med men ändå) gjort något och letat efter vad som kan vara bäst för håret, som får det att växa och må bra.
Det var såklart inte första gången vi pratade om de, men jag frågade henne för under tiden vi inte pratat om de tänkte jag hon kanske hade hittat något nytt som jag inte hittat och det hade hon.
 
Jag har ju använt mig av Ricinolja och kokosnötsolja och tycker verkligen det har hjälpt mitt hår och har börjat använda det igen nu, denna gången inte i var sin omgång utan jag blandar dessa oljor istället.
Ska även hjälpa att få ur ricinoljan bättre så den är rätt tjock.
 
I alla fall så hade hon då hittat något annat.
Även detta en olja, men en annan olja och den va dyrare med.
Moroccanoil Treatment heter den och sidan som hon beställer den från och jag med har gjort nu heter Bangerhead.
Hon tycker att denna har hjälpt hennes hår och jag måste ju säga att hennes hår (förlåt om du läser de) ser mycket bättre ut idag än jag har sätt det på himla länge (och då har vi känt varandra i säkert ungefär 5 år minst).
På Bangerhead sidan om man läser om oljan har den dessa fördelar:
  • Rik på vitaminer, antioxidanter och protein
  • Stärkande och vårdande för håret
  • Minskar fönings- och stylingtiden
  • Eliminerar frissighet
  • Skyddar håret i förorenade miljöer
Eftersom jag nu sätt att hennes hår blivit mycket bättre var jag tvungen att testa denna med och har nu beställt hem den.
Beroende på flaskans storlek kostar den såklart lite.
En 25 ml flaska kostar på Bangerhead 149:-
Då kan man ju tänka sig att en större flaska kostar mer. Jag beställde hem en 100 ml flaska.
Min kompis säger att den är dryg så om den är det så är detta kostnader jag lägger en gång på ett tag så då känns det också mer värt det samtidigt som jag vill det bästa för mitt hår.
Men jag beställde inte bara självaste olja utan det finns fler produkter som innehåller just denna oljan så jag passade på att beställa hem schampoo och balsam som innehåller den oljan men då båda flaskor i 500 ml.
De kostar också lite, men lite mindre än just oljan.
 
Jag har ju planer med mitt hår hur jag i alla fall ska färga de och nu tror jag att jag kommit fram till hur jag ska klippa de med.
Detta ska såklart en frisör få ta hand om och det blir kanske i April/Maj någon gång för mitt hår ska få växa lite till och få fina kurer så det håller sig på toppen och även efter att ajg fixat de.
Jag har inte klippt mig sedan Maj 2013, så mitt hår kommer ha fått växt 1 år ungefär.
Färgat har jag inte gjort på ett bra tag och sist det fick färg i sig tonade jag det och det va innan min födelsedag i September så även de är ett tag sen nu så mitt hår får ju verkligen leva fritt kan man säga.
Jag fönar det så gott som nästan aldrig om jag inte måste iväg.
Jag använder ingen hårinpackning, men det är med anledningen att jag använder olja istället då.
Annars som vanligt schampoo och balsam och försöker att inte tvätta håret mer än cirka 2 gånger i veckan, ibland 3.
Det skadar de bara onödigt om man tvättar det för mycket och så länge det inte är fett och äckligt och har sig måste det ju inte tvättas.
Man kan använda torrschampoo med, men jag har aldrig testat det.
 
Nu hoppas jag att detta kommer hem snart, det har i alla fall lämnat lagret nu!
Jag tänker inte berätta vad jag ska göra med mitt hår, men vissa vet det och det räcker nog.
Men jag hoppas det blir ungefär som jag tänkt mig och det kommer bli häftigt!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus