Lev din dröm

Det var en gång för inte allt för länge sen en kille som visade mig en film.
I denna filmen visades ett sätt hur man kan leva.
Att leva på ett sätt, ett bra sätt bara genom att ändra inställning på livet.
Man ska inte tänka negativt och tycka synd om sig själv hela tiden för det gör inte saker bättre.
Man ska inte sitta och klaga och skylla ifrån sig hela tiden för det gör inte saker bättre heller.
 
Jag har skrivit om det innan och jag försöker dagligen leva efter det och jag glömde det någonstans på vägen.
Jag har försökt jobba med mig själv hela sommaren och strax innan min dotter kom och lite efter glömde jag detta lite och föll tillbaka lite i det tänkandet som man inte ska tänka.
 
Nu har jag tagit upp det igen och försöker sträcka på mig och leva precis som jag vill leva nu och i framtiden.
Till exempel om jag vill vara ekonomiskt oberoende kan jag inte sitta nu varje dag och säga att det har jag inte råd med för då kommer jag inte ha råd med det, verken idag, imorgon eller i framtiden.
Tänker jag att jag aldrig kommer att klara det kommer jag inte klara det idag, imorgon eller i framtiden.
 
Så jag försöker tänka idag att jag är ekonomiskt oberoende och lever efter det och istället för att säga att jag inte har råd med det tänker jag att det behöver jag inte just idag. På de sättet tänker jag på ett annat sätt och har därmed nog råd med det i framtiden istället.
Jag tänker inte att jag inte kommer klara att spara till exempel till de huset jag vill bygga utan tänker att om 10 år kommer jag ha råd att bygga mitt drömhus på mitt sätt.
Varför om 10 år? Nå, man behöver ju spara till sitt drömhus och om 10 år vill jag kunna bygga mitt drömhus så jag väljer att säga att om 10 år har jag råd.
 
Jag vill ha ett fint liv till min dotter och mig och jag lever varje dag i huvudet där vi är och hur bra vi kommer ha det.
 
Hur väljer du att leva?

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus