Pumpa för halloween

Troligen är jag lite tidigt ute, men jag hade redan köpt den och jag hade lite tråkigt så.
Jag hade tänkt mig det redan innan att i år vill jag ha en pumpa jag kan skära ut och sedan sätta ute.
Ute får den inte vara riktigt än, men ändå.

Va på spädbarnsgruppen på morgonen till eftermiddagen först till att börja med.
Efter en lite orolig natt vart jag lite trött, men det gick an ändå.
En härlig grupp som inte lämnar någon utanför.

Väl hemma satt jag först och funderade på vad jag skulle göra innan jag kom på det.
Precis när jag hade plockat fram allt ringde min vän Caroline och undrade om jag kanske ville ses.
Tackade jag inte nej till så hon kom till mig, men innan de han jag göra klart min pumpa.

 
Målade redan igår allting på den eller ja, ansiktet på den.
Ögonen hade jag lite svårt att göra likadana och kom på efteråt när hela var klar att jag hade ju bara kunnat måla på ett papper hur ögat skulle vara och sedan klippt ut det och använt som mall.
Då hade jag fått ungefär identiska ögon, men spelar roll.
Locket är av redan i alla fall för att få ut allt i den.

Blir mamma glad att hon kan göra soppa av det hela!
Vilket hon gjorde med tror jag, men blandat med andra grönsaker som jag inte åt då hon hade gjort den stark (fanns alternativ) och jag inte gillar stark mat så mycket.

 
Här är ena ögat gjort och det är det ögat jag är mest nöjd med.

 
Två bilder på den när den är helt klar.
En när det inte är ett ljus i och en med.
Trotts att ögonen inte vart lika är jag nöjd med hela ändå.
Är ju första gången sedan jag var liten jag gjorde detta och jag minns ju knappt hur vi gjorde då eller så.
Tror att mamma häjlpte till ganska mycket när vi var små.
Min yngsta bror tyckte det var extremt roligt med den så han tände den så fort han såg den och släckte allt...
Inte alls okej att leka med mitt mästerverk xD
Nåja, den är till för att lysa!!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus