1 månad till beräknad förlossning!!

Idag är det på dagen 1 månad kvar till min lilla bebis är beräknad!
Men jag hoppas ju fortfarande att den kommer innan dess så jag slipper vänta så länge till även om det egentligen är ingenting i jämförelse med 8 månader som redan gått!
Men jag verkligen känner att nu får den gärna komma för nu börjar det bli riktigt tungt och otympligt och jag uppskattar ju med att få sova utan värsta magen i vägen ;)

Och som ett brev på posten och ett grattis det är en månad kvar drömde jag inatt med om förlossning.
Naturligtvis min egna, men då bara början så att säga och inte när självaste barnet kommer.
Det började med att min pappa och jag åkte till Borås förlossning (när jag egentligen har bestämt mig för Östra, men det pratades så mycket om Borås igår så antagligen därför).
Där satt vi i ett vänterum och väntade och det var massa andra människor där med.
Vid ett tillfälle kom en sköterska ner och serverade fika till alla och min pappa tog lite.
Denna sköterskan tog med mig in i ett annat rumför att undersöka då hon såg att jag va gravid.
(Ja, denna drömmen har inte helt verklighetsbaserad så räkna med de)
Där fick jag då ta av mig byxor och trosor och hon frågade om jag hade blödit något och just då upptäckte jag att det hade jag nu och sa det.
Hon duschade av mig från höfterna och ner.
Under tiden började jag blöda mer och mer (vilket inte är så himla vanligt såklart).
Jag stod i detta rummet och väntade och mina byxor och de hade blivit blöta och det kunde jag inte ta på mig så jag väntade på att få något av sjukhuspersonalen eller att min mamma skulle dyka upp med väskan.
I detta rummet fanns det andra människor, men bara personal då såklart.
Medans jag väntade tappade jag hörseln (varför jag nu gjorde de?!) och hörde en stund inte ett ord av vad någon sa och i en spegel såg att mina läppar rörde på sig, men jag hörde inte orden.
Till slut kom hörseln tillbaka och mamma hade kommit nu med.
Nu skulle jag flytta på mig till ett annat rum, antagligen rummet jag skulle föda på, ingen aning.
Under tiden så gick där berömda slemproppen och kort efter det (jag sprang på toa) gick vattnet med och jag ropade allt detta till min mamma.

Vid detta tillfället vaknade jag.
Vill påpeka med att jag inte hade ont vid något tillfälle så i drömmen hade jag inga värkar alls.
Vilket var ju väldigt skönt, men det kan ju hända att de satte igång efter att vattnet gick.
Jag vet ju inte då jag vaknade.
Men drömmen var ju inte helt så som det brukar vara av något slag alls så jag vet att såhär kommer det verkligen inte vara alls.
Men det var lite roligt och första drömmen om förlossning.
Innan har det ju bara varit när barnet redan kommit.

1 månad kvar! Tiden får gärna gå fort och jag hoppas den kommer om mindre än en månad.
Längtar!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus