Yoga för bebis och mig!

Heeej!!

Idag kände jag att en aktiv morgon va nödvändig samtidigt som det ändå va en ganska lugn morgon.
Dagen fick börja med att få i sig en gå frukost som idag fick bli gröt och en nektarin samt en kopp varm oboy och extra lite folsyra samt järn tabletter som barnmorskan min sa att jag skulle börja ta varannan dag.
Folsyran är ju mest viktig i början av graviditeten och planerar man barn är de bra att ta den redan innan för att minska risken för ryggmärgsbrock på bebisen under utvecklingen.
Men det skadar absolut inte att ta de under hela graviditeten.
Jag tror att det är bra.

Sedan fick maten vila lite i magen innan de blev dags att bli lite aktiv.
YOGA för gravida!
Mycket bra måste jag säga och man kommer verkligen till ro och den skivan jag har är få övningar som är väldigt aktiva och förbereder en för de som kommer och de som är nu.
Måste säga att även om det nästan tog död på mina ben så är jag jätte nöjd.
Verkligen super skönt med yoga och jag tror att denna kan hjälpa mig jätte mycket under förlossningen sedan.
Samt att det är bra att komma ner i varv för både bebisen och en själv som blivande mamma då bebisen känner av hur man mår.

Sedan fick mitt rum en städning med för de behövdes.
Nu ser de bättre ut. Än är det ingen ordning så sätt så att man kan säga att bebisen är välkommen, men jag är ju i v.20 och bebisen är inte välkommen ritkigt en utan får stanna i min mage ett tag till.
Men om någon vecka ska de börja göras i ordning riktigt.

Slutsats för idag.
Med tanke på vad senaste inlägget handlade om så har jag nu i endast två dagar, men ändå, skrivit ner på kvällen saker jag är tacksam för samtidigt som jag skrivit att jag accepterar mig själv för den jag är och jag förlåter mina fel jag har gjort.
Och jag har även kollat mig i spegeln (logiskt, brukar man oftast göra) och sagt till mig själv hur bra jag ser ut.
Tillsammans med yogan har jag börjat må bättre de senaste dagarna och jag hoppas att det bara blir bättre och bättre.
Nej, jag vet att det bara blir bättre och bättre.

Hej så länge!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus