Rengjord och fin!

Heeej alla!

Idag fick de bli en riktigt slappa dag.
Jag funderade på detta för ett tag sedan och satte mig sedan och bokade, eller ja, ringde och bokade tid på Gilda Skolan i Göteborg för att göra ansiktsbehandling tillsammans med någon.
Tanken va först en kompis, men hon skulle tyvärr jobba idag så fick bli mamma som fick följa med mig istället.
Så ida blev det ansiktsbehandling.
Jag kände att de verkligen behövdes och de va så himla skönt att bara lägga sig ner och låta någon annan göra allt de man egentligen ska göra hemma med, men som plus fick man ju ansiktsmassage med.
Riktigt skönt.
Tänkte även lägga in vilka produkter som dom använde på mig.
Anledningen att jag kommer ihåg de är för att jag själv gått där och kommer ihåg produkterna så lägger de snabbt på minnet samt att hon med sa vilka de va och hon sa vilken hudtyp jag hade.
Blandad va jag vilket jag gärna tar.
Hellre de än torr (torr hud åldras snabbare än en blandad då en blandad har naturlig smörjning).
Men det visste jag ju innan faktiskt!

Men vi börjar med början på behandlingen då!

 
 
Nummer 1: Cleansing Milk makeup remover
Denna används på skolan mest för att ta bort makeup på ögon och läppar.
En mild rengöring som man gott kan använda i hela ansiktet om man är känslig i huden.
Men idag va det endast för att ta bort min ögon makeup och läppstift (va tvungen att lägga på smink så eleven fick öva att ta bort mer för det är något man måste kunna på examen och inte många kunder som kommer med makeup).

 
 
Nummer 2: Cleansing oil
Denna produkten har jag även hemma. Rengöring för övriga ansiktet samt dekoltage.
Jag använder den även för att ta bort ögon makeup såvidare det inte är vattenfast, då är det bättre att ha den andra.
Innehåller lanvendel och de känner man på doften. Väldigt behagligt.

Sedan i ansiktsbehandlingen blev det peeling.
Den peelingen som dom använder i behandling kan man inte köpa hem utan är endast för proffisonellt bruk.
Det är en kemisk peeling och har därmed inga korn och aktiveras med hjälp av värme och fukt från antingen ånga eller en varm handduk.
Jag fick ånga i ansiktet vilket jag tycker är tvär skönt.
Sedan blev det porrtömning, plocka bryn och även ansiktsmassage (p g a att jag är gravid var elev tvungen att hoppa över delen som heter elektroterapi då det inte är så bra när man är gravid).
Efter massage blev det ansiktsmask och då jag va blandad valde hon att lägga två olika.

 
 
Nummer 3: Deep clean clay mask
Denna ansiktsmasken kan man lägga i hela ansiktet om man har en fetare hud eller i vissa partier i ansiktet där man är fet om man är blandad.
I mitt fall min t-zon.
Det är en lermask, men den torkar inte ut huden, även om man skulle kunna tro de.
En renande mask som även passar den lite känsligare huden då den lugnar med.

 
 
Nummer 4: Revitalising mask
Denna är bra för de torrare partierna i ansiktet.
Den ger näring till huden och smörjer den.
Så den fick jag på kinder och dekoltage.

Till slut va även denna behandlingen slut och då va de bara att lägga ett serum och kräm.

 
 
Nummer 5: Hydro ampull
Eleven valde att lägga denna på mig.
Den ger fukt till huden och bra för alla egentligen.
Kan man använda hemma om man vill, den är så liten och används morgon och kväll under krämen.
Kan användas i samband med en elektrisk apparat så att produkten kommer djupare ner i huden med.

 
 
Nummer 6: 24h cream
En väldigt skön ansiktskräm som ger fukt till huden och lugnar irriterad hud.
Gilda Cosmetic har nu kampanj erbjudande på denna enda fram till sista augusti om jag såg rätt.
Anledningen är att huden lätt kan bli irriterad eller så under sommaren och därmed är denna bra att lägga sedan så det lugnar huden igen och samtidigt ger lite fukt som den kan förlora om man solat lite för länge.
Den svalkar med om man bärnt sig lite för mycket.
Bra att ha i sommar! Passa på!

 
 
 
Nummer 7: Perfect eye cream
Ögon kräm, precis som de låter.
Lägg inte på ögonlock!!! Blir för tung för ögat. Gäller alla ögonkräm.
Lägg lite unnder ögat och under ögonbryn. Av de får även ögonlock fukt så det räcker från krämen.
Stärker huden där, kan minimera fina linjer (inte rynkor) och mörka ringaar under ögonen (ärftliga kanske inte så mycket) och ger huden som sagt fukt och håller ögat yngre lite längre.
Stackars ögon glöms ju lätt bort dom!

 
 
Nummer 8: Hydration lotion
Som i alla ansiktsbehandlingar, i alla fall på gilda skolan, används ansiktsvatten under tiden, efter varje produkt man använt ungefär.
På mig blev det denna. Är man känslig i huden används en annan.
Men annars passar denna alla hudtyper.
Ger fukt till huden, tar bort eventuella rester från förra produkten eller smuts man har i ansiktet och förbereder huden för att en ny produkt ska på.
Kan man även ha med sig i väskan för att spruta på ansiktet under dagen, speciellt om man sitter mycket vid datorn då huden lättare torkar ut då.
Får även makeup att sitta bättre och längre om man sprutar lite över de.

Nu har jag varit duktig och gjort lite reklam här kan man ju säga.
Va tuvngen att tänka efter lite för varje produkt för va ju ett tag sedan jag använde dessa själv.
Men har som sagt cleansing oilen hemma och jag tycker den är kanon och den bästa rengöringen jag någonsin haft av alla jag testat.

Fullt värt att gå på behandling på skolan med.
Eleverna är noga och gör ett kanon jobb.
Sedan är det alltid utbildare i närheten om det skulle vara något.
Jag va nöjd!

Hoppas ni andra haft en bra dag.
Ha det bra så länge!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus