Moor mud masque day!

Idag gick jag på min ansiktsmask som jag skrev om igår.
Det va ändå dags att använda ansiktsmask igen.
Man ska ju, som kanske vissa hört, använda anisktsmask 2-3 gånger i veckan.
Men egentligen ska ju om man är petig allt detta tillhöra ansiktsrutinerna:

- Hudkräm (ansiktskräm, specifik för endast ansikte) morgon + kväll (kan vara en som man kan använda både mo + kv eller en för endast mo och en för endast kv).
- Ansiktsvatten morgon + kväll (efter man har rengjort ansiktet och innan man tar på ansiktskrämen)
- Ansiktstvätt morgon + kväll
- Peeling 1 gång i veckan (om inte eran egna hudterapeut om ni har en sådan rekommenderat annat)
- Ansiktsmask 2-3 gånger i veckan
 
Och vad gör jag av allt detta om hudterapeut?
Det allra mesta. Jag använder ansiktsmask om jag har en hemma 2-3 gånger i veckan.
Nu va det ett tag sedan för jag har inte haft någon hemma på någon månad (3 månader kanske cirka).
Jag peelar ansiktet 1 gång i veckan om man inte har en ansiktsmask som har även den effekten för då kan man skada huden istället.
Jag använder en ansiktskräm morgon och kväll och lika så med ansiktsvatten.
Däremot att tvätta ansiktet med en specifik ansiktstvätt morgon och kväll gör jag inte.
Fråga mig inte varför, nog bara lat.
Men jag använder den på kvällen om jag haft smink på mig över dagen. Och smink använder jag minst 1 gång i veckan i alla fall.

Nåväl. Det va inte det de handlade om idag utan masken.
Har ju äntligen en ansiktsmask igen.
Eftersom jag va på Gilda skolan i måndags och dom la mask på mig då så tyckte jag att idag va en bra dag att lägga det igen.

 
 
 
Så snyggt va det.
Och så mörk är den. Den ser svart ut tycker jag och det är den säkert.
Svårt att urskilja om det är en väldigt mörk färg av något annat eller om det är svart ibland.
Men man ser ju riktigt sexig ut.
Jag har en pensel när jag lägger på den, men det är också för att jag äger en efter att jag gick skolan.
Men att använda händerna går lika bra de.
Sedan ska man inte ha på den så länge.
5 minuter räcker och då den torkar snabbt använde jag neroli water till att spraya över då och då för att den är som mest aktiv så att säga när den är fuktig och ska helst inte torka.
Naturligtvist funkar det lika bra att spruta vatten över om man bara har de till hands.
Men jag hade ju denna nu då (finns från kerstin florian även med ros istället om det känns bättre).
Väldigt avslappnande bara genom att detta vattnet lugnar ner en, även om det är en kort tid.

Hoppas ni andra därute unnar er något för er skönhetsvård med.
Hela ni är viktiga i helhet, varenda vinkel!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus