Bebisens egna stil!

Idag fick jag äntligen igång de jag har tänkt göra väldigt länge.
Mamma och jag pratade om de för länge sen känns de som, men det var ett tag sedan vi pratade om det.
Men idag så kom jag äntligen igång med de.
Sy grejer till den lilla.
Man måste ju inte köpa allt ;)
Nej, men det är ju roligt att göra något eget med för det har ju ingen sedan.
Så himla mycket eget kanske det inte blev, men inte alla som har de mönstret på saker.

 
 
 Mamma köpte en dräglis för inte så länge sen och hon hade tanken med den att den såklart ska användas av bebisen och att använda den som mall för att göra egna.
Jag la den då på en tidnings sida och ritade runt om och klippte ut det sedan.
Så hade jag en mall på en dräglis.

 
 Här ser man min händiga mamma sy lite. Hon fick hjälpa mig stegvis då jag inte är jätte duktig på att sy och det var inte så lätt som jag trodde.

 
 
 Man ser vilken som är köpt kan man säga.
Då jag inte vet vad det blir så fick de bli lite blandade färger och mönster som kunde passa till båda.
Men här ser man dom, dock inte klara än då, men nu är dom klara förutom att vi ska sy dit så man kan stänga dom med.

 
 
Men inte nog med de sydde vi överdrag till täcket och kudden.
Passar bebis. Tycker det var ett riktigt gulligt mönster.
Även här hjälpte min mamma mig en del, men sy gjorde jag till stor del själv.
Gick ganska fort, men jag hade nog aldrig klarat de utan mamma. Tur att jag har en mamma som kan sånt och gjorde de när hon väntade i alla fall mig med.

Nästa projekt är att sy en sådan, ja vad det nu heter, vi kallar de sovsäck.
Hur vet vi inte än för vi har ingen mall till de så vi får göra lite på egen hand.
Ideén har jag redan i huvudet, men när det blir av får vi se.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus