After Earth

Idag fick det bli en till lugn dag, men med bio.
Mamma, min ena lillebror och jag fick det bli som gick på bio.
Filmen som min lillebror fick välja blev After Earth.
En film med både Will Smith och Jaden Smith.
 
 
 
 
Filmen handlade om dessa två då, men då heter de Kitai (Jaden) och Cypher (Will).
Kitai försöker att stampa i sin fars fotspår och gör en del för att han "se" honom så att säga.
När hans far Cypher kommer tillbaka från en resa bestämmer han sig att ta med sonen dagen efter på en annan resa.
Nu får jag inte glömma att säga att dom inte lever på jorden utan någon annanstans.
Dock gick inte resan som förväntat och de landade på jorden.
Dom enda överlevande är Kitai och Cypher.
Planet delades i två delar och något viktigt som de behöver ligger i den andra delen som ligger en himla bit bort.
Cypher är skadad så Kitai får försöker att klara sig på egen hand dit bort.
Och det handlar sedan hela filmen om samt att de finns ett monster med som va på planet som känner av när man är rädd och det är det enda den reagerar på.
Så länge man inte är rädd ser den än inte, men hur lätt är de då?

Min lillebror va ganska duktig på att hoppa till flera gångern i filmen och satt såklart bredvid mig med så det blev lite störande.
Han hoppade till när de va läskigt och min bebis sparkade när det inte va så läskigt.
Uppskattade dock mer att min bebis sparkade än en som hoppar till bredvid en.
Jag som inte alls hoppade till.

Men filmen va ganska bra.
Tycker det var roligt att far och son spelar mot varandra som far och son i filmen och det är första filmen jag ser med Jaden efter att han har varit med i Karate Kid.
Han är såklart äldre i den här och duktig skådespelare.
Ligger väl i blodet antar jag.
Se värd film om man gillar lite icke verkliga saker och framtiden.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus