Vecka 27

Igår gick jag in i v. 27 i min gravidtet.
På torsdag inväntar besök hos min barnmorska igen. Längtar faktiskt.
Min barnmorska är världens snällaste och trevligaste och jag önskar att alla trivs så bra med sin barnmorska som jag gör. Hon bryr sig verkligen och gör sitt bästa och varje besök är en glädje.

Men det är inte min barnmorska vi ska prata om.
Veckan som varit med bebisen har igen varit en mysig vecka.
Jag har även kommit igång med att motionera lite mer igen som jag egentligen borde göra, men varit för lat för och även lagt upp en plan/schema eller man ska kalla de.
Bebisen blir starkare och starkare i sina sparkar och man ser det mer och mer på utsidan.
Jag försöker verkligen njuta av varje sekund som jag känner den lilla sparka och ha sig.
Om nästan 3 månader har jag den lilla i handen istället.
Många säger att man ska njuta av graviditeten.
Första halvan av min graviditet kan jag inte påstå att jag kunde njuta utan var mest stressad över allt som hände.
Men nu andra halvan har jag verkligen kunnat koppla av mer och njuter på riktigt.
Jag försöker dela mina glädje med mina vänner så mycket jag kan utan att vara för tjatig om saken.
Även några har fått känna den lilla sparka och även sätt den.

Även mitt barns halvsyster har fått vara med lite.
Hon va hso mig i helgen och fick se och känna sitt lilla syskon.
Hon tyckte det va väldigt spännande vill jag lova.
Hon längtar nog med tills den lilla kommer ut och då ska hon och hennes mor komma och hälsa på en sväng och få träffa den lilla såklart.
Syskonen ska få lära känna varandra och veta om varandra, det är viktigt.

Inga mer kramper i vaderna än så länge och inga andra problem förutom att ryggen kan göra ont vilket jag även läst kan bero på foglossning.
Men det ger sig med tiden sedan.
Yogan jag gör ska hjälpa lite för de med.
Om jag minns rätt kommer det snart en till växt period för den lilla och då blir magen större igen.
Klart den växer hela tiden, men en sådan super period där den ena veckan verkligen inte liknar den andra.

Har även två bilder.

Detta ser ju bara för roligt ut. Min mage ser ju inte alls ut så i vanliga fall, men när jag la mig för att sova här om dagen så skulle den puta ut lite.
Lite och lite, man ser de ju ganska tydligt. Tyckte själv de nästan såg läskigt ut och man känner ju verkligen den lilla där med om man trycker eller ja, kände när man tryckte.

Såhär stor är magen nu.
Växt lite sedan sista bilden jag la upp tror jag.
Dålig på att lägga upp bilder på magen, men tycker nästan det är roligt att visa större skillnad.
I privat bruk fotar jag magen varje vecka för att kunna sätta ihop dom sen till slut.
Ska bli kul.

Massa annat pyssel i huvudet med, men det kommer med tiden!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus