Det läcker!!

Vilken natt!

Igår kväll tänkte jag igenom hela min dag innan jag somnade.
Jag va så trött för jag hade pratat så mycket och varit så social av min kändes det som, men jag va samtidigt så nöjd och glad på kvällen att jag somnade med ett leende.
Jag gick igenom allt jag gjorde som jag hade gjort bra, jag gick igenom allt jag var tacksam över och jag gick igenom det jag ville ha hjälp med.
Vad jag menar med det kommer jag skriva 1 September, så va beredda!
 
Jag somnade någon gång mellan 23-23.30, men jag vaknade igen 02.20.
Detta vet jag för att jag kollade på klockan som jag alltid gör och det var en sådant jämnt tal att det var lätt att komma ihåg.
Jag va, som jag brukar vara törstig och kissenödig och brutalt varm!
Jag hade haft fönstrerna öppna hela dagen och de var fortfarande öppna, men jag var ändå alldeles för varm.
Jag lyckades somna om efter att ha varit på toa och druckit vatten.

Vid 5-tiden vaknade jag igen..
Samma sak + att jag kände att något va fuktigt på mitt täcke.
Jag noterade sedan att detta var inget annat än bröstmjölk som hade läckt.
Väldigt mysigt och så. Det har ju hänt innan, men detta va mer än det hade gjort innan!
Bebisen vaknade till både första gången jag vaknade och gjorde det nu med och började sparka och därmed behövde jag gå på toa och dricka vatten.
La mig igen för att sova med en bebis som sparkade.
Men innan jag somnade om kom Mofasa och joinade mig i sängen för att sova resten av natten hos mig.
Fortfarande va det varmt.

Vid halv nio vaknade jag igen.
Gick på toa och la mig igen och ville egentligen somna om, men efter tio minuter kom jag fram till att detta var ingen mening.
Istället tog jag tag i min otroligt bra bok som jag gärna hade läst hela tiden om jag hade kunnat.
"Mia Törnbloms samlade tankar om självkänsla".
Jag tycker att alla borde läsa denna boken för den kan göra så mycket nytta för alla jag känner för jag känner inegn med bra självkänsla, inte ens jag har det.
Men därför börjar jag träna min och den börjar bli bättre.
Alla borde träna sin för det skulle må så himla mycket bättre sen.

Nu består resten av dagen att först äta lunch med min vän Matilda och även blivande gudmor till min lilla bebis.
Sedan blir det en promenad med en annan vän, men lika god vän Emelie.
Jag känner på mig att efter att jag somnade med ett leende på läpparna och vaknade med ett varje gång jag vakna att denna dagen kommer bli en bra dag och därmed kommer jag somna med ett leende på läpparna igen och vakna med ett och så kommer det fortsätta.
Viserligen kommer de komma dagar det kommer vara något jag stör mig på eller något som gör mig upprörd, men genom att träna sin självkänsla vet jag att jag snabbt sedan kan släppa det och gå vidare igen.
Man är bara arg i 90 sekunder, sedan väljer man det själv.
Jag väljer att vara det bara dessa 90 sekunder, sedan är det över.
Vad väljer du?

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus